Volledig scherm
PREMIUM
Ook al staan er duidelijke bordjes, vaak worden parkeerplekken met laadpalen voor elektrische auto's bezet door benzine- of dieselauto's. © Kim Jansen

Laadpaal aanvragen: weigerende werkgevers en bezette parkeerplaatsen

Gemeentes hebben maanden nodig om een laadpaal voor een elektrische auto voor je deur te zetten, maar zelfs als die medewerking optimaal is, heeft zo’n laadstation nog veel bureaucratische voeten in de aarde. Ook bezitters van benzineauto’s parkeren vaak bij een laadpaal, maar de politie grijpt niet in.  

Dat melden verschillende lezers van de Stentor na onze berichtgeving van dinsdag over het schrikbarende tekort aan laadpalen in Oost-Nederland. Een van de oorzaken is de inspraak van de buurt. Waar een gemeente graag wil meewerken aan een verzoek om een laadpaal, zijn buurtbewoners vaak tegen en maken ze bezwaar omdat het ten koste zou gaan van een normale parkeerplaats. 

In samenwerking met indebuurt Deventer

Deventer