© Robin Utrecht

Open brief voorstanders Lelystad Airport aan Mark Rutte

‘Het wordt tijd dat de belofte wordt ingelost, Mark’. Dat schrijft Stichting Lelystad Airport Moet Door in een paginagrote open brief in NRC aan premier Mark Rutte.

Woordvoerder Cees Okkerse roept Rutte op om zich ‘door de feiten te laten leiden’. ‘Dan gaat Lelystad Airport in april 2020 eindelijk open. Een betrouwbare overheid is niet een voorrecht van de tegenstanders!’ Fictie leidt al jaren tot vertraging van de opening van het vakantievliegveld, aldus Okkerse. Verwijzend naar de tegenstanders: 'We mogen onze democratie niet laten kapen door verhalenvertellers’.

Rijksbeleid

Hij wijst erop dat de uitbreiding van het vliegveld al 15 jaar onderdeel is van het Rijksbeleid. Cynisch: ‘Al 150 miljoen euro geïnvesteerd? What the fuck! Arbeidsplaatsen voor met name praktisch opgeleiden in Flevoland? Wie maalt daar nu om!’ De advertentie is betaald met donaties.

1. Lot VVD-raadslid Lelystad nog onbeslist  na omstreden tweet

Lot VVD-raads­lid Lelystad nog onbeslist na omstreden tweet

Nog steeds is niet bekend wat er gaat gebeuren met VVD-raadslid Bart Schopman uit Lelystad. De VVD in Lelystad en Schopman maken gebruik van een 'afkoelingsperiode’, nadat de laatste een omstreden tweet de wereld instuurde. Dat zegt Fractievoorzitter Dennis Grimbergen na een overleg dat hij maandagavond voerde met Schopman. Donderdag wordt bekend of en welke maatregelen volgen. Grimbergen: ,,Er zijn verschillende opties. Welke dat zijn ga ik niet zeggen.”

Flevoland