Deze week gebeurde er nog een ongeluk op de N50 op het wegdeel tussen Hattemerbroek en de afrit Kampen - Zuid. Verbreding van dit deel van de weg gaat naar schatting bijna 53 miljoen euro kosten.
Volledig scherm
PREMIUM
Deze week gebeurde er nog een ongeluk op de N50 op het wegdeel tussen Hattemerbroek en de afrit Kampen - Zuid. Verbreding van dit deel van de weg gaat naar schatting bijna 53 miljoen euro kosten. © Stefan Verkerk

Dit deel van de N50 wordt nu gezien als verkeersknelpunt: komt verbreding van 53 miljoen euro dichterbij?

De verbreding van de N50 tussen Kampen-Zuid en Hattemerbroek gaat 52,7 miljoen euro kosten. Dat blijkt uit onderzoek dat in opdracht van de provincies Overijssel en Flevoland samen met betrokken gemeentes is gedaan. De kans dat ook dit deel van de N50 verbreed wordt, is een stuk groter geworden nu de Rijksweg voor het eerst opgenomen is in een lijst met landelijke verkeersknelpunten.  

3 reacties

  • Bonne Rook

    3 weken geleden
    De N50 moet gewoon A50 worden. Dan komt er een groter verkeersaanbod. Als je de N50 kunt vermijden, dan doe je dat. Vanaf de Ramspolbrug is de A50 een goede aansluiting op de A6. Regeren is vooruitzien. Politiek is je eigen pluche behouden.
  • jos zoet

    3 weken geleden
    Trajectcontrole op 80kmh zal zeker helpen. En natuurlijk eens een keer handhaven op afstand houden. Dit scheelt weer miljoenen belastinggeld en asfalt..
  • henk hartog

    3 weken geleden
    Verbreding hoeft niet. Die N50 is veilig genoeg. Ligt aan die ASO autobestuurders, zien we dagelijks.. Eerst daar aan wat doen. Je kan wel een 8 baansweg maken, maar met zulke ASO bestuurders is het dweilen met de kraan open
  1. Verkeerspsycholoog: ‘Richtlijnen voor 100 kilometerwegen zoals de N50 voldoen na dertig jaar niet meer aan huidige verkeer’
    PREMIUM

    Verkeers­psy­cho­loog: ‘Richtlij­nen voor 100 kilometer­we­gen zoals de N50 voldoen na dertig jaar niet meer aan huidige verkeer’

    De snelheid omlaag op de N50 bij Kampen? Onzin, vindt een meerderheid van de lezers die een enquête van de Stentor invulde over de veiligheid op de ongelukkenweg. ‘Het ligt niet aan de weg, maar aan de bestuurders’, zeggen zij. ,,In de basis klopt dat, in 95 procent van de ongevallen is het handelen van de mens de oorzaak’’, zegt verkeerspsycholoog Matthijs Dicke.