News United / Stefan Verkerk
Volledig scherm
PREMIUM
© News United / Stefan Verkerk

Na talloze beloften is de N50 nog altijd een dodenweg: ‘Ik heb nul komma nul vertrouwen dat er wat goeds komt’

‘N50 vierbaans!’ kopt de Stentor op 25 november 2016. De euforie is groot als na een intense lobby de dodenweg bij Kampen breder en veiliger wordt. ‘In 2021 is het zover’, klinkt het optimistisch. Vijf jaar later ligt er 10 miljoen euro klaar, maar er is nog geen plak extra asfalt gelegd. Hoe de euforie verandert in chagrijn.

11 reacties

  • Aalt Ubels

    2 weken geleden
    Hr. Valstar u heeft helemaal gelijk. Ik heb dit al eerder ook als oplossing aangegeven. Daar hoef je geen professor voor te zijn om dit te concluderen. Vraag het de automobilisten maar vooral ook de vrachtwagenchauffeurs die dagelijks of regelmatig de N50 berijden ( regelmatig zeer gevaarlijke inhaalmanoeuvres die nog net goed aflopen maar soms ook niet). Nogmaals haal de inhaalstroken weg en 80 km met trjectcontrolle eventueel. Vele malen goedkoper dan een 4 baans weg aanleggen en veel veiliger
  • henk hartog

    3 weken geleden
    N50 hoeft niet verbreed te worden, N50 Is zeer veilig. Oorzaak, ASO gedrag van vele autobestuurders die gaan inhalen OF te hard rijden, dat is de oorzaak, heb je haast? Dan vroeger uit je nest komen. Dus de N50 is goed zo, enigste punt is, camera's plaatsen, en die verkeershufters eruit pikken. Dan wordt het weer veilig op de N50
  • Dick de Man

    3 weken geleden
    En dan durft hoogleraar Wim Voermans ook nog te beweren dat de regering (lees: het kabinet) niet ondergeschikt is aan de kamer (lees: ons parlement). Ik denk dat deze hoogleraar bestuursrecht toch terug moet in de collegebanken. Het parlement bepaalt en het kabinet voert uit in een democratie. Maar ja, die hebben we al ruim 10 jaar niet meer in Nederland.
  • marco staverden

    3 weken geleden
    Henri Schutte, Je mag er 100 rijden, maar als er een vrachtwagen of ander langzaam verkeer voor je rijd, kun je er niet langs of overheen, of doorheen. Dan blijf je toch achter dat voertuig rijden, en als de ruimte er is ga je er langs. Tegenwoordig zijn we veel te veel met die telefoons bezig, en met al die hulpmiddelen in de auto's letten we veel minder op de weg. Heb al eerder aangegeven,met de N50 is niks mis, het zijn de mensen die niet opletten!!
  • Henri Schutte

    3 weken geleden
    Ze hebben er alleen nog geen drempels in gelegd, maar verder is deze weg qua ontwerp geschikt als woonerf. Alleen mag je er wel 100 rijden. Iets dat alleen lukt als er geen vrachtwagens, caravans of andere aanhangers voor je rijden.