Volledig scherm
PREMIUM
Taxichauffeur Roel Bleumink (rechts) met Pier Eringa, tot dit weekend de grote baas van ProRail. © Kevin Hagens

ProRail-topman stapt op, maar blijft zijn chauffeur trouw

Bij toeval stapte ProRail-topman Pier Eringa in bij taxichauffeur Roel Bleumink. Die smeedde het ijzer toen het heet was; het leverde Bleumink uiteindelijk tientallen ritten op als alternatief dienstchauffeur. Einde verhaal nu Eringa een nieuwe functie heeft? Nee hoor: tweemanszaak TaxiRoel verschuift gewoon mee.

Als ‘baas’ van het grote spoorbedrijf ProRail pakte Eringa de trein wanneer het kon. ,,Drie, vier dagen per week.’’ Maar ja, er zijn nou eenmaal locaties en tijdstippen waarop de trein geen (werkbaar) antwoord biedt. ,,Of ik werd ‘s ochtends door mijn vrouw bij het station afgezet, en dan moest ik aan het eind van de dag naar huis in Hoog Soeren zien te komen.’’ Precies op zo’n avond stapte Eringa in de taxi van Bleumink. ,,Het zal een dag zijn geweest dat het thuis mijn kookbeurt was.’’ Er was namelijk een tussenstop nodig bij de supermarkt, weet zowel Eringa als Bleumink nog. In elk geval beviel het beiden prima.

  1. Auteur raakt snaar met betoog over scheve verdeling huishouden: ‘Luie mannen zijn vervangbaar’

    Auteur raakt snaar met betoog over scheve verdeling huishouden: ‘Luie mannen zijn vervang­baar’

    Een Amerikaanse journaliste is overspoeld met reacties na een Facebookpost over de in haar ogen oneerlijke taakverdeling in veel huishoudens. Daarin nagelt Zawn Villines ‘luie mannen’ aan het kruis ‘die denken dat een vrouw 168 uur per week moet werken en zij maar 40’. Ze had één advies voor vrouwen in zo’n situatie: scheiden. Veel vrouwen waren blij met het bericht, talloze mannen minder.