Michiel Dijkman.
Volledig scherm
Michiel Dijkman. © De Ondernemer

Zo word je populair op LinkedIn, aldus ‘Top Voice’ Michiel Dijkman

podcastMichiel Dijkman van Samsung is uitgeroepen tot een van de ‘Top Voices’ op LinkedIn. Zijn posts worden gemiddeld 20.000 en op een goede dag zelfs 150.000 keer bekeken. In een podcast voor De Ondernemer vertelt de Head of Corporate Affairs hoe hij dat voor elkaar krijgt.

Dijkman reist voor zijn werk bij Samsung de wereld over en bericht daarover op LinkedIn, bij wijze van een persoonlijk en zakelijk dagboek. Zijn berichten, die net zo makkelijk kunnen gaan over een reis naar Singapore als over een bezoek aan zijn oma, lokken veel interactie uit bij gebruikers, berekende het algoritme van LinkedIn. Het leverde Dijkman de titel Top Voice van 2019 op.

Bedrijfspagina

In de podcast stelt Dijkman dat het ambassadeurschap van medewerkers op social media steeds belangrijker wordt. Niet alleen de ceo, ook het personeel deelt verhalen op LinkedIn over wat er achter de schermen van een bedrijf gebeurt. De tip van Dijkman: ,,Ondernemers moeten weten dat mensen het liefst andere mensen volgen en geen bedrijfspagina’s. Wil je meer organische groei en mensen echt verbinden, dan is het dus belangrijk dat ze ook medewerkers en de ceo volgen.’' Een bedrijfspagina op LinkedIn is niet overbodig, maar moet volgens hem een plek zijn voor de verhalen van medewerkers en ondernemers zelf.

Meer weten? Luister hierboven de podcast!

Een goede eerste indruk maken? Je kleding is van groot belang, weet imago-expert Sascha Bertus. Zij voorzag journalist Sanne Wolters van advies:

Lees de beste artikelen op het gebied van werk en carrière via onze wekelijkse nieuwsbrief