Mensen in winkelstraat Beurstraverse in het centrum van Rotterdam.
Volledig scherm
Mensen in winkelstraat Beurstraverse in het centrum van Rotterdam. © Bart Hoogveld

Consumenten vinden dat prijzen sterk stijgen, maar we kopen wel weer meer dan voor corona

Steeds meer Nederlanders vinden dat de prijzen sterk stijgen. Meer dan vier op de tien consumenten hebben dit aangegeven in het laatste consumentenonderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het gaat met 43 procent om het hoogste percentage sinds het statistiekbureau in 2017 begon om dit bij te houden.

  1. Op zoek naar meer werkgeluk? ‘De tijd was nog nooit zo rijp’, zegt werkgelukdeskundige Marlies Jellema uit Zwolle
    PREMIUM

    Op zoek naar meer werkgeluk? ‘De tijd was nog nooit zo rijp’, zegt werkgeluk­des­kun­di­ge Marlies Jellema uit Zwolle

    Zo werkgelukkig zijn we met zijn allen nog lang niet. Een kwart zou het liefst ‘iets anders’ gaan doen. Een op de zes heeft burn-outklachten. Personeelskrapte helpt niet mee om het roer om te gooien. Nou ja, je kunt ook zeggen dat de tijd nog nooit zo rijp was, zegt de Zwolse werkgelukdeskundige Marlies Jellema. ,,Zet werkgeluk op 1. Begin daar mee.”