Volledig scherm
Koopjedeal. © AD

Dekbed-Discounter.nl neemt Koopjedeal.nl over

Online dekbed- en beddenverkoper Dekbed-Discounter.nl neemt de onlangs failliet verklaarde aanbiedingswebsite Koopjedeal.nl over. De 48 medewerkers van Koopjedeal.nl behouden hun baan.

Dekbed-Discounter.nl wil de klanten van het failliete bedrijf, die wel hebben betaald maar geen bestelling hebben ontvangen, zo snel mogelijk compenseren. ,,Dat is niet gebruikelijk bij een faillissement en zeker ook niet verplicht, maar we willen deze situatie heel graag zo goed mogelijk oplossen’’, aldus Niels Verwij, de oprichter van de beddenverkoper. Hij zegt dat de gedupeerde klanten binnenkort bericht krijgen over een tegemoetkoming.

Koopjedeal.nl kwam in problemen door een grote brand in een magazijn, die in september vorig jaar de voorraad grotendeels verwoestte. Ook trok een mogelijke koper voor het bedrijf zich op het laatste moment terug. De nieuwe eigenaar wil de site zo snel mogelijk weer in de lucht brengen.

Tientallen klanten hebben zich afgelopen maanden beklaagd bij waakhond ACM over de onbereikbaarheid van de klantenservice van Koopjedeal, over bestellingen die niet zijn geleverd en onjuiste informatie over retourzendingen.

Dekbed-Discounter.nl ziet veel potentie in de ommezwaai van Koopjedeal.nl, vooral omdat de aanbiedingenwebsite de afgelopen jaren zo hard groeide. De eerste prioriteit is dan ook de site weer in de lucht te krijgen zodat de schade voor leveranciers, klanten en personeel minimaal is.

Dekbed-Discounter.nl is naar eigen zeggen met tweeduizend tot drieduizend orders per dag de grootste webshop in beddengoed in de Benelux. De omzet in 2018 was ongeveer 40 miljoen euro.

  1. Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’
    PREMIUM

    Bestaan onze winkels over 5 jaar nog? ‘Ja, maar directe verkoop of voorraad wordt zeldzaam’

    De winkelleegstand neemt voor het eerst in jaren weer toe, terwijl de online verkoop juist tegen de klippen opgroeit. Om te overleven is het noodzakelijk dat niet alleen de ketens, maar ook zelfstandige winkeliers meeprofiteren van e-commerce. Maar hoe? De bedenkers van Winkelstraat.nl hebben het antwoord naar eigen zeggen gevonden. ,,De combinatie van de ervaring van de winkeliers met een online marktplaats voor exclusieve mode is een gouden formule.’’