Duurdere T-shirts en broeken: Primark verhoogt prijzen als gevolg van inflatie
De kleding bij budgetketen Primark wordt duurder. Volgens het Britse moederbedrijf AB Foods ontkomt het bedrijf er vanwege de hoge inflatie niet aan om de prijzen voor bepaalde artikelen te verhogen, zo meldt het concern in een handelsupdate over het eerste kwartaal.
Sinds de winkels weer open mogen is het volgens AB Foods druk in de filialen van Primark, maar de verkopen liggen nog niet op het niveau van voor de coronacrisis. Anders dan concurrenten heeft Primark geen webwinkel. De lockdowns en andere beperkende maatregelen vanwege de pandemie hebben er om die reden harder ingehakt bij de winkel in vergelijking met andere ketens. Om kosten te besparen kondigde het bedrijf eerder al aan zo’n vierhonderd banen te schrappen.
Het bedrijf zegt dat kostenbesparingen alleen niet voldoende zullen zijn om de hogere kosten voor zaken als energie, verpakkingsmateriaal maar ook lonen te compenseren. Daarom zal kleding in de winkel duurder worden. Het bedrijf zelf rept van ‘selectieve prijsverhogingen’ in het herfst- en winterassortiment.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMMet video14
Bewoners van camping kwaad: gemeente Apeldoorn doet niet z'n best (en wil hen op straat zetten)
Loenen -
PREMIUMColumn7
Sandra (56) zag haar droom uiteenspatten: juf word je blijkbaar niet zomaar...
Sandra (56) wil juf worden, maar echt alles zit tegen. Ze zoekt hulp bij Anne-Marije Buckens (34) die ruim tien jaar een bedrijf heeft waarmee ze 50 plussers aan werk helpt. -
PREMIUM1
Filosoof over de kunst van het uitstellen: ‘Doe nooit een taak die morgen verdwenen kan zijn’
De meeste mensen stellen dat wat ze moeten doen uit en voelen zich daar dan schuldig over. Vooral niet doen, legt filosoof John Perry uit aan journalist en notoire uitsteller Saskia Smith. Een gestructureerde uitsteller krijgt volgens hem juist een heleboel voor elkaar omdat ze die andere dingen niet doen. -
Nederlanders blijven goede doelen steunen, maar geven minder gul
Ondanks alle prijsstijgingen blijven Nederlanders volop geld doneren aan goede doelen. Wel zijn ze iets minder gul geworden ten opzichte van een jaar geleden. -
PREMIUM1
Sommige producten in prijs verlaagd: ‘Supermarkten spelen in op verlies koopkracht’
Lidl kondigt dalende prijzen aan. Komt er een prijzenoorlog aan in de supermarkten? Deskundigen zien vooral een ‘strategie’. Want de Nederlander is steeds gekker op aanbiedingen.
-
PREMIUMEnergierekening
Hans woont op 28 vierkante meter en heeft laag gasverbruik: ‘Merk wel dat alles duurder is’
-
-
-
autotest
Zo gaat de Renault Espace met zijn tijd mee: van MPV naar SUV
De zesde generatie van de Renault Espace heeft weinig gemeen met de praktische busjes van de eerste vier generaties. De multifunctionele indeling uit het verleden is verdwenen en soepele zescilinders maakten plaats voor haperende hybrides. -
Prijsbewuste winkels als Lidl profiteren van inflatie: klant let nog meer op de centen
Dankzij de hoge inflatie heeft de prijsbewuste winkelier het beste toekomstperspectief. Van de tien retailers met de hoogste groeiverwachting voor de komende twee jaar, blinken er acht uit in hun prijsstelling, blijkt uit het Retail Merkenonderzoek 2022 van Hendrik Beerda Brand Consultancy.
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer