Jumbo begint dus steeds meer de vruchten te plukken van de wielerploeg die voortkomt uit de puinhopen van de Rabobankploeg.
Volledig scherm
PREMIUM
Jumbo begint dus steeds meer de vruchten te plukken van de wielerploeg die voortkomt uit de puinhopen van de Rabobankploeg. © Cor Vos

Het succes van Jumbo-Visma: ‘Als Tom de Tour had gewonnen, was ons feest compleet’

Jumbo-Visma domineert al bijna drie weken de bekendste wielerwedstrijd ter wereld. Wat betekent het succes van de ploeg in de Tour de France voor de sponsors? ,,Deze bedrijven worden in één klap een stuk serieuzer genomen.’’

  1. Tientallen grote ondernemingen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Tientallen grote ondernemin­gen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Ruim veertig Nederlandse multinationals en andere grote ondernemingen hebben afgesproken om zich niet of niet meer schuldig te maken aan belastingontwijking- en ontduiking. Bedrijven als Philips, Jumbo, Ahold Delhaize, Randstad, Shell, Heineken, Rabobank en KLM maakten bekend zich achter de zogenoemde Tax Governance Code van ondernemersorganisatie VNO-NCW te scharen. Daarmee geven ze concreet aan dat ze belastingafdracht als plicht zien waarbij ze beloven geen gebruik te maken van omwegen in belastingparadijzen om maar belastingen te ontwijken.
  2. Jumbo-Visma goed voorbereid op gravelstrook in laatste bergrit

    Jum­bo-Vis­ma goed voorbereid op gravel­strook in laatste bergrit

    Een verraderlijk punt vandaag in de achttiende etappe van de Tour de France is een gravelstrook voorbij het punt waar de laatste klim van de buitencategorie eindigt. Als de beklimming van de Montée du Plateau des Glières is afgerond, volgen nog 2 kilometer omhoog over een onverharde weg. ,,We hebben er mannen staan met reservewielen”, vertelde Frans Maassen, ploegleider van Jumbo-Visma voor de start van de rit.