Richard Pool (foto) en Astrid van der Star van Puik Bieren in Apeldoorn timmeren al wat langer aan de weg, maar maakten pas vorig jaar echt de sprong naar een behoorlijke eigen brouwerij in het midden van de stad.
Volledig scherm
PREMIUM
Richard Pool (foto) en Astrid van der Star van Puik Bieren in Apeldoorn timmeren al wat langer aan de weg, maar maakten pas vorig jaar echt de sprong naar een behoorlijke eigen brouwerij in het midden van de stad. © Maarten Sprangh

Lokale speciaalbieren booming in Oost-Nederland: ‘Je moet er even aan wennen, maar dan...’

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland blijft maar groeien. Explosief zelf. In de afgelopen vijf jaar kwamen er zo’n 500 bij. De teller staat nu op bijna duizend. En waar het bourgondische Zuiden en de hipsters van Amsterdam allang bekend waren met lokale brouwerijen op allerlei plekken, doen ook Gelderland (103 brouwerijen) en Overijssel (73) meer dan aardig mee. Apeldoorn is met 9 brouwerijen zelfs een regionale topper. Wat is er aan de hand?

0 reacties

  1. KNVB wilde Snollebollekes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan
    1

    KNVB wilde Snollebol­le­kes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo, waarin hij zich beklaagde over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire ‘juichcape’ waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.