FNV daagde discounter Wibra voor de rechter, de bond vindt dat de rekening van de lockdown bij de werknemers wordt gelegd, maar vangt bot.
Volledig scherm
FNV daagde discounter Wibra voor de rechter, de bond vindt dat de rekening van de lockdown bij de werknemers wordt gelegd, maar vangt bot. © Rob Voss

Wibra na overwinning op vakbond: ‘Haatcampagne FNV heeft ons fors beschadigd’

Kledingdiscounter Wibra past de cao juist toe en handelt niet in strijd met goed werkgeverschap door werknemers de uren die zij tijdens de lockdown niet hebben gedraaid, alsnog in te laten halen. Dat oordeelt de rechter in het kort geding dat FNV had aangespannen tegen Wibra. Het bedrijf is blij met de uitspraak en oordeelt hard over de werkwijze van de vakbond: ‘FNV voerde een haatcampagne.’

  1. Legt Wibra rekening lockdown bij personeel? Eper textielketen is zich van geen kwaad bewust
    Play
    PREMIUM
    VIDEO

    Legt Wibra rekening lockdown bij personeel? Eper textielke­ten is zich van geen kwaad bewust

    Legt Wibra de rekening van de coronalockdown ten onrechte neer bij zijn werknemers? De FNV vindt van wel maar volgens de Eper textieldiscounter brengt de vakbond het bedrijf ten onrechte in diskrediet. De rechter moet uitmaken of het ‘redelijk en billijk’ is dat Wibra een cao-afspraak handhaaft die voor ‘normale omstandigheden’ is gemaakt en niet voor een wereldwijde crisis.