Ali Badr en zijn zoon Amir van The Ribman trekken aan de bel: Thuisbezorgd verhoogt opnieuw de commissie.
Volledig scherm
Ali Badr en zijn zoon Amir van The Ribman trekken aan de bel: Thuisbezorgd verhoogt opnieuw de commissie. © Frans Nikkels Fotografie

Deze restaurants zijn Thuisbezorgd spuugzat: ‘ Niemand is blij met ze, ze verkopen lucht’

Thuisbezorgd heeft zich de woede van zijn klanten op de hals gehaald door de commissie te verhogen met 1 procentpunt. De marge voor de horeca wordt zo steeds kleiner. Het probleem voor ondernemers is alleen dat er veel besteld wordt via de grote speler op de markt voor maaltijdbezorging. 

15 reacties

  • Tom Denyft

    1 maand geleden
    hier kost een red bull bij bepaalde zaken bijna 4 euro op thuisbezord (takeaway) . veel zaken zijn hier begonnen en gegroeid tot een succesvolle zaak mede door het platform. als je je zaak wil doen opvallen op internet moet je ook betalen aan google. en die doen eigenlijk pas niets. ipv te klagen reken gewoon door en dezelfde prijs op je eigen site. en wil je toch iets doen. geef gewoon bij levering 10% cash terug na bestelling op eigen site. wie niet betalen wil zal wel afhalen.
  • Tom Denyft

    1 maand geleden
    mja de vele extra klanten die hun zaak leren kennen omdat het platform populair is dat kost inderdaad geld. als iemand zen zaak verkoopt komen ze toch ook af met een prijs voor het klantenbestand? zorg voor een fikse korting bij afhaling. zo bestellen er minder mensen die eigenlijk om de hoek wonen en reken gewoon door aan thuisbezord klanten. zet dezelfde prijzen op je eigen website en dan is dat nog een extraatje.
  • Ronald van der Valk

    1 maand geleden
    Ik maak nooit gebruik van thuisbezorgd, maar ik spreek vanuit de luxe positie dat bijna alle restaurants in mijn woonplaats op 200m van mijn voordeur zitten. Ik haal sneller af dan dat thuisbezorgd kan bezorgen. En van de ondernemers weet ik al jaren dat Thuisbezorgd ze afknijpt tegen een nauwelijks bestaande tegenprestatie.
  • Rik Westra

    1 maand geleden
    Als je iets wil bestellen, gewoon het restaurant zelf bellen.
  • Patrick Colinda Jayden Charissa Zonnenberg

    1 maand geleden
    Gewoon rechtstreeks bestellen of via lokale alternatieven zoals bij ons Zwolle eet. Die rekenen bijv. Geen commissie en de prijzen zijn vaak lager