Lisanne Bont heeft het helemaal gehad met de tandarts.
Volledig scherm
PREMIUM
Lisanne Bont heeft het helemaal gehad met de tandarts. © Gezienus Bruining/Eigen foto

Lisanne uit Enschede kreeg een rekening van 921 euro van de tandarts: hoe kon het zó hoog oplopen?

Het begon met tandpijn en eindigde met stevige kopzorgen over een rekening van 921 euro. Lisanne Bont heeft het helemaal gehad met de tandarts. De Enschedese is banger voor de nota’s dan voor het consult zelf. En ze is niet de enige. Waar gaat het mis in de mondzorg? En wat kan de patiënt er zelf aan doen?

17 reacties

  • Busschers

    2 maanden geleden
    Niet geregeld laten controleren vraagt om uitgesteld onderhoud met alle kosten van dien.
  • Godebald van Binsbergen

    2 maanden geleden
    Tsja, hier is dus een regelmatig bezoek aan de tandarts heel bewust niet gebeurd, en daarnaast was er ook geen verzekering afgesloten. Net zoiets als dat je al je beurten aan de auto overslaat en dan na een paar jaar besluit om met een volle auto en de caravan erachter naar Spanje te rijden, en dan wanneer de auto al wat rare geluidjes maakt en er wat lampjes op het dashboard aan het branden zijn gewoon nog even die laatste 500 kilometer plankgas door te rijden.
  • Willem Bakker

    2 maanden geleden
    Ik heb een soortgelijke ervaring gehad . Mijn vrouw kreeg ineens een wortelkanaal behandeling aangesmeerd . Toen ze deze kwam ondergaan moesten het er ineens twee worden. Geen prijsopgave gehad. Kosten aangevochten bij branche vereniging tandartsen . Geld terug gehad. Voor mij kwam het geheel ook over als geldklopperij. Willem Genemuiden
  • Henk Van de Kraats

    2 maanden geleden
    Ik denk dat we toch wel mogen zeggen. Dat tandartsen goed zorgen voor de patienten en uitmuntend voor hun portemonnee.
  • Otto Hulsman

    2 maanden geleden
    Wat de Ibuprofen betreft: de apothekeek is geen supermarkt of iets dergelijks. Dus een beetje vreemd om hun diensten te vergelijken met enkel de prijs van het artikel. Als je de fietsband laat plakken bij de fietsenmaker ga je toch ook niet klagen dat een bandenplakkertje bij de Action vijf eurocent kost?
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.