Volledig scherm
Foto ter illustratie © Thinkstock

Epe moet mails van inwoners sneller beantwoorden, vindt VVD

Waarom reageert de gemeente niet op tijd op eenvoudige vragen van inwoners, die per mail worden gesteld? Hoe wordt die situatie opgelost? Op die vragen wil de VVD een antwoord. Aanleiding is een bereikbaarheidsonderzoek van Wij verdienen beter, waarin Epe slecht scoorde.

De gemeente reageerde in eerste instantie helemaal niet op een vraag. Na een maand is een tweede mail gestuurd, waarop Epe wel antwoordde. Volgens de VVD is dat geen incident. ‘Vanuit onze inwoners en vanuit eigen ervaringen herkennen wij dit beeld zeker', stelt de VVD. Zij baseert dat mede op gemeentelijke cijfers. Het doel is om 95 procent van de mails binnen twee dagen te beantwoorden. De laatste twee jaren blijft Epe steken op 84 en 73 procent. ‘De kwaliteit loopt hard achteruit’, stelt de VVD.

Scherp blijven

Epe reageerde afgelopen week al op het onderzoek dat ‘ieder signaal aanleiding is om scherp te blijven op de dienstverlening’. Uit het onderzoek van Wij verdienen beter blijkt dat de overige gemeenten op de Noord-Veluwe binnen de gestelde termijn reageerden. Net als 86 procent van de overheden in de rest van het land.

Veluwe