Volledig scherm
De brandweer moest het raam van de voordeur inslaan om binnen te komen. © Tim van Donkersgoed/Persbureau Heitink

Smeulende peuk veroorzaakt brand in restaurant Peacock's in Ermelo

De brandweer is afgelopen nacht uitgerukt voor een brand bij restaurant Peacock's in Ermelo. De oorzaak? Een smeulende peuk in de prullenbak.

Even voor 01.00 uur werden de hulpdiensten gealarmeerd vanwege flinke rookontwikkeling in het restaurant aan de Stationsstraat. Aangezien de eetgelegenheid op dat moment al gesloten was, werd om binnen te komen het raam van de voordeur ingeslagen.

Vervolgens bleek al vrij snel dat de rook was ontstaan door brand in een prullenbak. Volgens politieagent Johan Wakker was deze brand ontstaan door een smeulende sigaret.

Straal

Het blussen was voor de brandweer een koud kunstje; met één waterstraal was het vuur gedoofd. Het pand moest nog wel enige tijd worden geventileerd vanwege de hoeveelheid rook.

Niemand raakte gewond bij het incident. Het restaurant liep wel de nodige rookschade op.

Veluwe