De nieuwe, nog ongebruikte aankomsthal van Lelystad Airport.
Volledig scherm
PREMIUM
De nieuwe, nog ongebruikte aankomsthal van Lelystad Airport. © Foto Freddy Schinkel

ChristenUnie: ‘Minister wil Lelystad Airport koste wat kost doordrukken’

Minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) wil ‘koste wat kost’ Lelystad Airport openen en gebruikt daarvoor een ‘omstreden procedure’. Dat concludeert de ChristenUnie na het bestuderen van een stapel documenten die openbaar is geworden na een wob-verzoek (Wet Openbaarheid Bestuur) van EenVandaag. ,,Het huiswerk én de bestuurscultuur moeten echt beter’’, zegt Kamerlid Pieter Grinwis. 

15 reacties

  • Hans van Dijk

    1 jaar geleden
    Er is al zoveel geïnvesteerd in het vliegveld. Tegenstanders heb je altijd en overal. Wat je ook doet, er komt altijd uit een bepaalde hoek kritiek. Lelystad airport moet eindelijk open. Minister v Nieuwenhuizen verdient steun in haar besluit. Punt.
  • Robbert Scholten

    1 jaar geleden
    Ik vind Lelystad AirPort ook super belangrijk,het ligt heel centraal als tweede luchthaven,bovendien is het niet reeel dat mensen niet meer gaan vliegen,integendeel
  • R.J.A.M. van Essen

    2 jaar geleden
    Alle vergunningen zijn in het verleden aangevochten door een paar schreeuwers ver weg van Lelystad maar dichtbij Teuge, met lawaaiige para vliegtuigen, en vliegbasis Deelen dat weer operatief is voor de grote helikopters. Alle bezwaren zijn door de vele rechters steeds van tafel geveegd. Het gaat om verplaatsen van vliegtuigen, die veel stiller zijn, bijna niet hoeven te taxiën en daardoor veel minder uitstoten dan op Schiphol. En werkgelegenheid wil Lelystad best wel.
  • B Zieleman

    2 jaar geleden
    Vliegveld Lelystad mag nooit open gaan. We hebben al herriebakken genoeg over onze hoofden en die vliegen nog een stuk hoger, wat genoeg kabaal uit komt! Maak er een prachtig centraal gelegen evenemententerrein van, kampeerruimte ruim voldoende, parkeerplaatsen ruim voldoende, goede OV- verbinding uitstekend te realiseren, ruimte voor tenten, horeca, veel mensen die de ruimte hebben, etc. De KLEINE luchtvaart die er al zit, kan buiten de evenementen gewoon door blijven gaan.
  • R. Gerritsen

    2 jaar geleden
    De landingsbaan ligt er de gebouwen staan er en de parkeerplaatsen zijn er. Laat Lelystad maar open gaan.