Voor de uitbreiding van Lelystad Airport werd de start- en landingsbaan verbreed en verlengd. Maar volgens actiegroepen is de baan toch te kort.
Volledig scherm
PREMIUM
Voor de uitbreiding van Lelystad Airport werd de start- en landingsbaan verbreed en verlengd. Maar volgens actiegroepen is de baan toch te kort. © Foto archief/Freddy Schinkel

Start- en landingsbaan Lelystad Airport te kort? ‘Op papier hebben ze het kloppend gemaakt’

Actiegroepen die zich verzetten tegen Lelystad Airport trekken opnieuw aan de bel, dit keer over de landingsbaan. Die is te kort en voldoet daarmee niet aan de veiligheidsnormen, betogen ze. Zij vragen de inspectie om op te treden. 

10 reacties

  • Gerard de Bree

    5 maanden geleden
    Dit is actie voeren, om het actie voeren. Niet meer serieus te nemen, en nu door gaan pakken om het vliegveld te openen. Biedt geweldige kansen voor Flevoland en omgeving. Omgeving verwelkomt vliegveld in overgrote meerderheid.
  • Co van Wezop

    5 maanden geleden
    Ze hebben weer een stok om mee te slaan, het wordt tijd dat het vliegveld officieel open gaat.
  • Jan Kwakkel

    5 maanden geleden
    We hebben Lelystad helemaal niet nodig. We hebben Rotterdam en Eindhoven die blijkbaar aan alle criterea voldoen. Er vliegen notabene lege vliegtuigen van Amsterdam naar Eindhoven. Lelystad gebruiken voor dat waar we een schrijnend gebrek aan hebben: woningen!!!!
  • E Goedhart

    5 maanden geleden
    Bouw er maar een woonwijk, de weg ligt er al en er staat ook al een mooie penthouse. Winkels in de terminal, en klaar. Maar geen vliegveld.
  • Martin Maalderink

    5 maanden geleden
    Helemaal goed, en nu open dat vliegveld ze hebben het niet voorniets aangelegd. Het is er om Schiphol te ontlasten, dus voor ieders veiligheid.
  1. Hoe het kan dat horecazaken niet massaal omvallen: huis verkopen, geen salaris, schulden en nieuws negeren
    PREMIUM

    Hoe het kan dat horecaza­ken niet massaal omvallen: huis verkopen, geen salaris, schulden en nieuws negeren

    Al twee jaar zijn horecazaken meer dicht dan open, en toch is het aantal faillissementen afgelopen jaar historisch laag. Hoe kan dat? Een kijkje achter de gesloten deuren van tien kroegen en cafés van het Vechtdal tot Flevoland levert financieel en mentaal zeer pijnlijke - maar ook wisselende - verhalen op. Over enorme schulden, uitgeven van jarenlang opgespaarde buffers en de onmogelijkheid om te stoppen. ,,Het geld van mijn huis gaat naar de zaak, daar heb ik echt een potje om zitten janken.’’

Flevoland