Verkeer van Dronten richting Kampen, bij de Roggebotsluis.
Volledig scherm
PREMIUM
Verkeer van Dronten richting Kampen, bij de Roggebotsluis. © Archief Freddy Schinkel

Zorgen in Flevoland over nieuwe heffing voor automobilisten: ‘Kan duur uitpakken’

De vervanging van de motorrijtuigenbelasting door ‘betalen naar gebruik’ (BnG) kan duur uitpakken voor automobilisten in Flevoland, waarschuwt de provincie. ‘Door de relatief hoge woon-werkafstanden gaan Flevolanders meer betalen dan inwoners van andere gebieden’.

16 reacties

  • Andre Eggerding

    3 maanden geleden
    @ evert koekoek,mijn opa en oma hebben Twente verlaten op zoek naar een betere toekomst. Ik heb er zelf niets mee.Ben helemaal niet teleurgesteld. Heb het enorm naar het zin in het landelijke Groene Hart. Hier wordt tenminste niet zo gezeurd dat de huizen worden ingepikt door mensen uit de grote steden. Industriegebieden worden snel gerealiseerd. In dit vrije land mag ik een mening hebben over alles en iedereen.
  • evert koekkoek

    3 maanden geleden
    Andre Eggerding: prototype van een Randstedeling die teleurgesteld een oostelijke provincie heeft moeten verlaten en nu zich vanuit zijn veilige dorpje zich boven alles en iedereen verheven voelt en meent alles wat zich buiten de randstad bevindt en afspeelt ongenuanceerd te moeten bekritiseren en de les te lezen.
  • M.H. van den Brink

    3 maanden geleden
    Andre Eggerding, de opmerkingen over het aantrekken van werkgelegenheid slaat nergens op. Kleine plaatsen op de Veluwe zijn alleen te bereiken omdat vrijwilligers de buurtbus bemannen. De kazernes die daar waren zijn wegbezuinigd en de terreinen teruggegeven aan de natuur. Verder zitten we niet te wachten op bedrijven die nauwelijks werkgelegenheid voor de lokale bevolking opleveren en alleen vervuiling en lawaai.
  • Andre Eggerding

    3 maanden geleden
    @ Fenny Boer,de datacenters in Nederland zorgen voor 11.000 directe banen. Indirect wordt uitgegaan van ruim 100.000 banen wat ik erg veel vind. Geconstateerd wordt dat er in de toekomst een flinke groei te verwachten valt. Schiphol zorgt voor 300.000 directe en indirecte banen. Veiling Aalsmeer is daar omdat het voor de export zo dicht mogelijk bij een vliegveld wil zijn. Een vliegveld trekt bedrijven aan. Ook een kazerne trekt werkgelegenheid aan voor middenstand en horeca.
  • Andre Eggerding

    3 maanden geleden
    @ Fanny de Boer,wie zijn gebaat bij die spoorlijnen?