Fietskoerier van flitsbezorger Gorillas. Zin in bananen? Volgens de belofte staan ze binnen 10 minuten op je stoep.
Volledig scherm
PREMIUM
Fietskoerier van flitsbezorger Gorillas. Zin in bananen? Volgens de belofte staan ze binnen 10 minuten op je stoep. © AFP

Russische prijsvechter rukt op: ‘Mensen met kleine beurs vinden Lidl en Aldi inmiddels te duur’

Jumbo presenteerde deze week ronkende omzetcijfers (dik 5 miljard). Des te opvallender was de opmerking van de directie dat het verdienmodel van de supermarktketen onder druk staat. Met welke bedreigingen hebben supermarktconcerns te maken? We zetten er 4 op een rij. Van flitsbezorgers tot een Russische prijsvechter die de strijd wil aangaan met Lidl en Aldi.

3 reacties

  • G Koers

    2 maanden geleden
    Absoluut mee eens als dit niet ten koste gaat van kwaliteit en diversiteit. Een winkel waar niet alle producten te krijgen zijn, is uiteindelijk ook niets waard. Dus compleet pakket en goedkoper.
  • Peter Hammingh

    2 maanden geleden
    Ja, daar ben ik het helemaal mee eens ! Aldie Amerk artikelen horen NIET THUIS in de ALDI ! !
  • Andy Van Werven

    2 maanden geleden
    Ja daar ben ik het helemaal mee eens eerder kon ik als arme stakker die 40 euro per week heeft ook echt voor 1 week een kar vol eten kopen voor 39 of precies 40 euro 7 dagen een maand terug ben ik er geweest was ik 75 euro kwijt voor 3 dagen en had ik niks raars erbij alleen avond eten
  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.