Modibodi/Getty Images
Volledig scherm
© Modibodi/Getty Images

Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

2 reacties

  • Piet Moenen

    1 jaar geleden
    Ondergoed reclame verkapt als nieuws... Dat nieuwe journalistiek.
  • ferdinand bosvelt

    1 jaar geleden
    dat is tips Australië . daar zijn ze op met zulke dingen
  1. Drie keer zwanger maar geen baby: ‘Ik kreeg zijn naam niet over mijn lippen’
    PREMIUM

    Drie keer zwanger maar geen baby: ‘Ik kreeg zijn naam niet over mijn lippen’

    Eva Mouton richtte ‘de Buskesclub’ op, een club die vrouwen met een onvervulde kinderwens wil verenigen. Zoals Annelien (29). Al van kinds af aan wil ze moeder worden, maar steeds gaat het mis. Tot driemaal toe. De laatste keer heeft ze zelf een hartverscheurende beslissing moeten nemen: een zwangerschapsonderbreking na dertig weken. ,,Het is onwezenlijk om babykleertjes te moeten kopen voor de geboorte- en sterfdag van je baby die je op dat moment nog voelt trappelen.”
  2. Hoe de genezingskans van kinderkanker dankzij reclameman Frits (67) enorm steeg
    PREMIUM

    Hoe de genezings­kans van kinderkan­ker dankzij reclameman Frits (67) enorm steeg

    Maar liefst 30 procent van de kinderen met kanker redde het twintig jaar geleden niet. Dat moést anders, vond Frits Hirschstein (67). Hij zegde zijn baan bij een reclamebureau op en richtte stichting KiKa (kinderen kankervrij) op. Twintig jaar later doet hij een stapje terug, maar is hij nog altijd even strijdbaar. ,,Ik streef naar een honderd procent genezingskans voor kinderen met kanker. En dat gaat lukken.”