De roep om een Nedersaksenlijn wordt steeds luider. Het ongebruikte rangeerterrein aan de Heidelaan in Emmen waar het treinspoor in dit tracé nu stopt.
Volledig scherm
PREMIUM
De roep om een Nedersaksenlijn wordt steeds luider. Het ongebruikte rangeerterrein aan de Heidelaan in Emmen waar het treinspoor in dit tracé nu stopt. © Carlo ter Ellen DTCT

Nu ook wens in Tweede Kamer voor studie naar oostelijke treinverbinding 'Nedersaksenlijn’

Zal de felbegeerde Nedersaksenlijn er dan toch komen? De kans daarop lijkt wat groter geworden nu maandag in de Tweede Kamer een breed gedragen motie is ingediend voor een haalbaarheidsonderzoek.

De snelle treinverbinding moet het achterland van Groningen en Drenthe met Overijssel per trein ontsluiten en de regio’s Groningen en Twente verbinden. In het traject ontbreekt nu nog de verbinding tussen Veendam en Emmen. Wie nu vanuit Twente per trein naar Groningen wil reizen, moet eerst over Zwolle.

  1. Kanaaldrama bij Beerzerveld nadert apotheose: ‘Bloempotten rammelden in de vensterbank’
    PREMIUM

    Kanaaldra­ma bij Beerzer­veld nadert apotheose: ‘Bloempot­ten rammelden in de venster­bank’

    De ellende langs kanaal Almelo-De Haandrik bij Beerzerveld, Mariënberg en Bergentheim is voelbaar en niet te missen. Huizen zijn verzakt, kelders liepen onder en er wonen gezinnen in noodunits. De waterweg moest voor grote vrachtschepen aangepast worden, met alle gevolgen van dien. Een onafhankelijke commissie presenteert dinsdag haar onderzoeksrapport over de schade. ,,We willen genoegdoening.”

Vechtdal