De roep om een Nedersaksenlijn blijft groot. Het desolate stukje spoor achter Stadskanaal waarop af en toe een historische stoomtrein rijdt ligt er al, maar zal dan opgewaardeerd moeten worden.
Volledig scherm
PREMIUM
De roep om een Nedersaksenlijn blijft groot. Het desolate stukje spoor achter Stadskanaal waarop af en toe een historische stoomtrein rijdt ligt er al, maar zal dan opgewaardeerd moeten worden. © Carlo ter Ellen DTCT

Overijssel: Nedersaksenlijn niet ‘koste wat kost’

De provincie Overijssel vindt niet dat de Nedersaksenlijn tussen Enschede, Hardenberg en Groningen er ‘koste wat kost’ moet komen. Ook ziet het geen aanleiding om op hoge poten verhaal te halen bij de gedeputeerde van Groningen, nu een dure ringweg in die noordelijke provincie roet in het eten dreigt te gooien.

  1. Balkbrug blij dat raad Hardenberg twee ton extra wil uittrekken voor sportpark
    PREMIUM

    Balkbrug blij dat raad Hardenberg twee ton extra wil uittrekken voor sportpark

    Sportief Balkbrug is enthousiast na de instemmende reacties vanuit de Hardenbergse politiek op de plannen voor een facelift van sportpark De Balk. Daarvoor is de gemeenteraad gevraagd om 215.000 euro extra beschikbaar te stellen. ,,We zijn blij met het verloop van de raadsvergadering dinsdagavond’’, reageert Harold Mijnheer, penningmeester van VV Avereest en lid van de werkgroep privatisering sportpark De Balk.

Vechtdal