De gehandicapte Sep (13) met zijn vader Bas Agterberg voor de ingang van zwembad Den Hommel. Sep mocht onlangs niet in het zwembad, ondanks de aanwezigheid van een professionele begeleider.
Volledig scherm
PREMIUM
De gehandicapte Sep (13) met zijn vader Bas Agterberg voor de ingang van zwembad Den Hommel. Sep mocht onlangs niet in het zwembad, ondanks de aanwezigheid van een professionele begeleider. © Foto Ruud Voest

Meervoudig gehandicapte Sep (13) mag ineens zwembad niet meer in: ‘Regel is regel’

Hij beweegt graag in het water en geniet van de glijbaan. De 13-jarige meervoudig gehandicapte Sep is een fervent bezoeker van Utrechtse zwembaden. Maar dit plezier werd hem onlangs ineens ontnomen. Omdat zijn begeleider nog geen 24 is, werden ze niet toegelaten tot zwembad Den Hommel. Zijn vader is woedend. ,,Regel is regel, zeiden ze tegen mij.’’  

5 reacties

  • M. Steenbergen

    2 maanden geleden
    Aangezien het vaak mis gaat in zwembaden is het goed dat er regels zijn. Maar aan de telefoon had het wel iets klantvriendelijker gemogen. Het gaat wel om een vader die het beste wil voor zijn zoon. Marianne Steenbergen
  • Timo Cleton

    2 maanden geleden
    Makkelijk praten vanaf de zijlijn. In de praktijk is het niet zo makkelijk. Handhaven is prima maar niet op deze manier. In plaats van de overlast veroorzakende jongeren aan te pakken wordt besloten een algemene regel in te stellen die er voor zorgt dat ook mensen die zich fatsoenlijk gedragen de dupe worden. Waarom? Omdat het de makkelijkste weg is! Als je de makkelijkste weg kiest geef je deze jongen een uitzondering op die regel met welke begeleider dan ook.
  • Melle van der Meulen

    2 maanden geleden
    Paarse krokodillen zijn blijkbaar onuitroeibaar..
  • henk hartog

    2 maanden geleden
    Vaste begeleider mee, dan opgelost... Zwembad mag niet weigeren, pure discriminatie
  • B. Noniem

    2 maanden geleden
    Wees blij dat ze zo strikt zijn, hoe vaak hoor je niet dat het misgaat in een zwembad. Spreek van te voren af dat er een vaste begeleider meegaat en laat dat op papier met pasfoto etc vastleggen.
  1. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.