Het verbreden van de N50 bij Kampen kan bijna 2 miljoen euro duurder worden dan verwacht door de hoge prijzen in de bouw.
Volledig scherm
PREMIUM
Het verbreden van de N50 bij Kampen kan bijna 2 miljoen euro duurder worden dan verwacht door de hoge prijzen in de bouw. © Freddy Schinkel

Verbreding dodenweg N50 mogelijk miljoenen duurder (en dit is waarom)

POLL & VIDEOHet verbreden van de N50 bij Kampen kan bijna 2 miljoen euro duurder worden dan gedacht. Reden is de flinke prijsstijging van materialen in de wegenbouw. Voor het project is op dit moment 10 miljoen euro gereserveerd.

13 reacties

  • Marinus van Boeyen

    2 jaar geleden
    plaats zo spoedig mogelijk flitspalen en begin zo snel als het aan dit tuinpad.
  • evert koekkoek

    2 jaar geleden
    De beste (auto)stuurlui zitten helaas te weinig in hun bolides maar teveel als toetsenbord helden achter hun toetsenborden. Zaten deze beste stuurlui maar in hun auto's dan was deze weg een stuk veiliger.
  • Martin Buitenhuis

    2 jaar geleden
    Hoezo gevaarlijk als je je aan de snelheid houdt en afstand van je voorganger is er niets aan de hand asociale gedrag veroorzaakt de ongelukken
  • Rieks Berendsen

    2 jaar geleden
    Ik denk dat dat een midden geleider beter is, want dan is het inhalen verleden tijd.
  • henk hartog

    2 jaar geleden
    N50 is gewoon goed, breed zat. Teveel ongelukken worden veroorzaakt door die ASO bestuurders op de N50, zie dit dagelijks. Is raar maar waar. Eerst deze probleem aanpakken, méér camera, s, méér toezicht, dan is die N50 weer veilig, scheelt weer miljoenen euro's, dan kan dat geld naar de opvang voor daklozen en thuislozen / huiselijk geweld.. Dus kwestie van normaal en verstandig rijden op de N50... Opgelost
  1. Verkeerspsycholoog: ‘Richtlijnen voor 100 kilometerwegen zoals de N50 voldoen na dertig jaar niet meer aan huidige verkeer’
    PREMIUM

    Verkeers­psy­cho­loog: ‘Richtlij­nen voor 100 kilometer­we­gen zoals de N50 voldoen na dertig jaar niet meer aan huidige verkeer’

    De snelheid omlaag op de N50 bij Kampen? Onzin, vindt een meerderheid van de lezers die een enquête van de Stentor invulde over de veiligheid op de ongelukkenweg. ‘Het ligt niet aan de weg, maar aan de bestuurders’, zeggen zij. ,,In de basis klopt dat, in 95 procent van de ongevallen is het handelen van de mens de oorzaak’’, zegt verkeerspsycholoog Matthijs Dicke.