De N50 bij Kampen is erg druk. Het is een van de redenen waardoor de Rijksweg regelmatig het toneel is van ernstige ongelukken met dodelijke afloop.
Volledig scherm
PREMIUM
De N50 bij Kampen is erg druk. Het is een van de redenen waardoor de Rijksweg regelmatig het toneel is van ernstige ongelukken met dodelijke afloop. © archief Freddy Schinkel

Waarom de N50 bij Kampen levensgevaarlijk is (en hoe dat opgelost kan worden)

MET VIDEODe N50 bij Kampen is levensgevaarlijk. Een plan om de veiligheid te verbeteren ligt klaar en de benodigde miljoenen zijn er ook. Toch vinden er nog steeds dodelijke ongelukken plaats en overheerst de frustratie. Vijf vragen en antwoorden over het hoofdpijndossier van deze dodenweg.

12 reacties

  • Albert de Boer

    2 maanden geleden
    Twee kijven, twee schuld. De weg is behoorlijk druk, dus voor een betere doorstroming is een vierbaans weg een must. Daartegen over, al geeft de telefoon een pingeltje dan wordt de nieuwsgierigheid al gewekt. Één oplossing: een enorme stoorzender in elke auto dat zodat een auto meer dan 5km hard rijd dat alle telefoons in de auto enorm van slag zijn en geen ontvangst hebben. Dus zijn we van de digitale wereld afgesloten als we rijden, voordeel: tegen wil en dank lekker rustig onder het rijden.
  • Yvonne Veld

    2 maanden geleden
    Zie de grote controle met tig boetes voor allerlei andere zaken dan met rijden bezig zijn. De weg op zich is niet gevaarlijk, wel de vele bestuurders die tijdens het rijden met hele andere dingen bezig, die lak hebben aan regels en geen respect hebben voor een andere weggebruiker. Zolang de mentaliteit, normen en waarden van mensen nog verder vervagen, zullen ongelukken met onnodige slachtoffers blijven bestaan.
  • Willem Heerema

    2 maanden geleden
    Het gehele wegverkeer begint steeds meer wild-west te worden. Veel verkeersdeelnemers zijn drukker met bijzaken bezig dan met concentratie op get verkeer. Kijk maar eens hoe het steeds ‘gewoner’ lijkt te worden om geen RICHTINGAANWIJZERS te gebruiken. Bewustwording en pakkans door handhaving zou vanuit de overheid meer aandacht moeten krijgen.
  • jos zoet

    2 maanden geleden
    Begin maar eens met handhaven op snelheid en afstand houden. Het geld stroomt dan binnen ipv dure- en milieuonvriendelijke verbredingen...
  • Henk Renzebrink

    2 maanden geleden
    Ik sluit mij volkomen en volmondig aan bij de reactie van Bram de Haan en Jeroen Ridder. Ook op 4/6 baans wegen gebeuren (ernstige) ongevallen, zie o.a. elders op deze pagina. Men past zich aan of eigenlijk juist niet bij de weg waarop m'n rijdt. En juist met die aanpassing van de bestuurders gaat het mis. Kleven, geen ruimte geven, bellen en een absurd haastgevoel kunnen op alle type wegen voor levensgevaarlijke situaties zorgen waarvan gevallen met dodelijk afloop het ultieme dieptepunt zijn.