Een betonnen muur op de N50. Het is al jarenlang een vertrouwd gezicht op het gedeelte tussen knooppunt Hattemerbroek en de afslag Kampen Zuid. De muur wordt tijdelijk vijf kilometer doorgetrokken tot aan de afslag Kampen Centrum.
Volledig scherm
PREMIUM
Een betonnen muur op de N50. Het is al jarenlang een vertrouwd gezicht op het gedeelte tussen knooppunt Hattemerbroek en de afslag Kampen Zuid. De muur wordt tijdelijk vijf kilometer doorgetrokken tot aan de afslag Kampen Centrum. © Frans Paalman

Wordt dodenweg N50 bij Kampen echt veiliger met lagere snelheid en betonnen muur?

Een niesbui kan al leiden tot een frontaal en dodelijk ongeluk op de N50 bij Kampen. Om de ‘genadeloze’ weg veiliger te maken, gaat de snelheid omlaag en komt er een betonnen muur tussen beide weghelften. Experts benadrukken dat niet alleen de weg zelf de N50 levensgevaarlijk maakt.

9 reacties

  • Paul Peters

    1 maand geleden
    Die 80 is gewoon flauwekul, als je achter een vrachtauto zit dan kun je al niet harder. Verschillende ongelukken zijn met vrachtauto’s gebeurd: hoezo snelheid ? Muur ook niet nodig. Zowat alle ongelukken zijn veroorzaakt door menselijk falen en niet technisch. Dat zal met muur en 80 niet veranderen. Als een ‘verkeersdeskundige’ de weg moeilijk te berijden vindt. Dan trek ik zijn deskundigheid ook zwaar in twijfel.
  • aalt dokter

    2 maanden geleden
    Zou het technisch niet mogelijk zijn om de telefoon automatisch uit te laten zetten bij het in de auto stappen?? Spaart veel mensenlevens, denk ik.
  • henk hartog

    2 maanden geleden
    Nee, wordt niet veiliger. Ja als iedereen gewoon auto gaat rijden ipv achter hun mobiel te spelen of opmaken of andere dingen doen dan autorijden..ookal maak je een 8 baansweg, met zulke gasten zal het nooit veilig worden. Zonde van het geld
  • wj van den van den Belt

    2 maanden geleden
    Zijn afgelopen zeer tragische ongelukken gebeurt zeer triest En we letten allemaal wel eens een keer niet op dat je denkt oei niet gezien Maar afstand houden op je voorganger en niet op de telefoon navigatie oid Kan al heel veel ongelukken voorkomen
  • Bram de Haan

    2 maanden geleden
    Bij een kop staart botsing is de weg nooit schuldig maar de onoplettende chauffeur.
  1. GGD nog niet klaar voor nieuwe vaccinatieronde: ‘Honderden medewerkers nodig’
    PREMIUM
    20

    GGD nog niet klaar voor nieuwe vaccinatie­ron­de: ‘Honderden medewer­kers nodig’

    De GGD’s in Oost-Nederland hebben nog honderden medewerkers nodig voor de nieuwe vaccinatierondes als bescherming tegen het coronavirus. Vorige week liet de GGD weten dat vanaf half september iedereen vanaf 12 jaar een oproep krijgt voor een herhaalprik tegen corona. Klaar zijn ze daar nu nog niet voor. De grootste kink in de kabel: veel medewerkers van de vorige lichting hebben inmiddels ander werk.