Volledig scherm
PREMIUM
Jonathan Bergers helpt bij Huis Vermeer in Deventer restaurantmanager Timon Bril met het reserveringssysteem OnlineGastheer. © RONALD HISSINK

Ah, daar heb je die gast met varkensvleesallergie

Koken en etenJe komt weer eens bij je favoriete restaurant en de gastheer begroet je niet alleen met je naam, maar je lievelingswijn staat klaar en de kok weet ook nog dat je een glutenallergie hebt. Met een nieuw reserveringsysteem kunnen restaurants hun gasten nog beter in de watten leggen.

Het nieuwe online-reserveringssysteem OnlineGastheer is bedacht en gebouwd door Deventenaar Jonathan Bergers (22). Op verzoek van lokale restaurateurs. ,,Mijn broer Valentijn werkte bij Jackie’s en zag daar hoeveel werk het steeds was met de reserveringen’’, vertelt Bergers. ,,Reserveringen komen binnen via eigen systemen, The Fork (voorheen Iens, red.), telefonisch of via mail. Dan moet een restaurantmanager al die reserveringen naast elkaar leggen, kijken of er plek is, eventueel mailen of bellen voor een ander tijdstip en dan maar hopen dat ie geen fout maakt.”