Dit is de baas van AH: ‘Toen ik begon heb ik een brief van de familie Heijn gekregen’
InterviewMarit van Egmond (46) staat een jaar aan het roer van Albert Heijn. De grootste supermarktketen van ons land groeit gestaag verder onder haar leiding. Rode draad van Van Egmonds beleid is ‘gezond’. Minder suiker, meer en goedkopere groente en fruit. Toch komt er geen ban op sigaretten of drank. ‘Wij adviseren, maar klanten bepalen zelf wat ze kopen.’
Dat de baas van de grootste supermarktketen van ons land pontificaal bij de groente- en fruitafdeling in een van de AH-winkels poseert, is geen toeval. Want bij Marit van Egmond staat een gezonde manier van leven centraal. Klanten gevarieerder laten eten, is haar devies. Tijdens het interview gooit ze het woord ‘helpen’ er 46 keer uit. ,,In drie jaar tijd hebben we 970 miljoen suikerklontjes uit onze producten gehaald. Dat helpt in de strijd tegen te veel suiker.’’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUMKoken & Eten
Welk fruit bevat de meeste vitamine C? Tip: het zijn niet de citroenen
Wie op zoek is naar vitamine C grijpt in de fruitmand al gauw naar citrusvruchten. Waarom is vitamine C zo belangrijk? En bevatten citroenen en sinaasappels ook echt het meeste van de vitamine? -
Biertje is populairder dan voor de coronapandemie
Nederlanders kochten in de eerste drie maanden van het jaar iets meer bier dan in dezelfde periode van 2019, het laatste jaar voordat de coronapandemie een crisis veroorzaakte. Brouwers verkochten vooral meer van de drank voor thuisgebruik, het herstel in de horeca bleef achter door de lockdown in januari. -
Wat Eten We Vandaag: Wortelcake met walnoten en sinaasappel-roomkaasglazuur
Wortelen geven een zoete smaak aan gerechten, vandaar dat wortelen graag gebruikt worden voor de bereiding van cake. Deze wortelcake is door de toevoeging van sinaasappel-roomkaasglazuur en knapperige walnoten een stuk verrassender dan de traditionele variant en heeft een frisse nasmaak. -
PREMIUMMet video
Foodtrucks steeds populairder: ‘Deze trend zal nog twintig jaar duren’
Het aantal foodtrucks in Nederland is de afgelopen vijf jaar tijd meer dan verdubbeld. Waarom blijven mensen ervan smullen? En komt er een einde aan de groei nu corona voorbij is? Wij spreken drie enthousiaste foodtruckers over hun succes en toekomst. -
Podcast
Nanette en Marlies verloren ongeboren baby: ‘Zoveel liefde voor zo’n ieniemini mensje’
Een zwangerschap leidt niet altijd tot een blakende, gezonde baby: per jaar verliezen in Nederland zo’n 25.000 vrouwen een ongeboren kindje. In de podcast Miskraammonologen, een productie van Ouders van Nu, AD en de regionale titels, hoor je de persoonlijke verhalen van deze vrouwen. Deze week vertellen Marlies en Nanette over hun miskramen.
-
vraag 't vtwonen
Zo wordt je huis een oase van rust: ‘Dat is echt een basisbehoefte’
In een rustig huis is het fijn thuiskomen na een lange werkdag. Hoe maak je van je huis zo’n serene plek? We vragen het Liza Wassenaar, stylist bij vtwonen. -
Jumbo groeit snoeihard door, AH stabiel en Lidl en Aldi verliezen marktaandeel
Albert Heijn blijft met 34,9 procent de onbetwiste marktleider van de Nederlandse supermarkten, maar Jumbo groeit keihard door en heeft inmiddels 21 procent marktaandeel in handen. Opvallend is dat Aldi en Lidl voor het eerst sinds jaren terrein verliezen. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. -
Energierekening
Sjaak (75): ‘Ik heb zelf radiatorfolie achter de radiatoren geplaatst, met magneten’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Sjaak Kolderman (75) uit Sassenheim.