Nathalie de Lange-Drok (midden achter) met haar team in de nieuwe winkel van Tutola en Kerels.
Volledig scherm
PREMIUM
Nathalie de Lange-Drok (midden achter) met haar team in de nieuwe winkel van Tutola en Kerels. © Wilbert Bijzitter

Winkels in Vollenhove doen het wél goed. Wat is het geheim van dit kleine stadje? ‘Je wordt echt omarmd’

Menig kern in de omtrek zal jaloers zijn op het complete winkelaanbod in Vollenhove. In het voormalige Zuiderzeestadje geen ketens, maar Venose eigenheid. En ondernemers die durven te investeren, zoals Nathalie de Lange-Drok, die met Tutola en Kerels net een nieuw pand aan de Voorpoort heeft geopend. Waar andere kernen kampen met leegstand gaat het ogenschijnlijk voor de wind in Vollenhove. 

Johan Schomaker van INretail, de grootste brancheorganisatie in retail non-food, zegt over het geheim van het stadje: ,,Hoe klein je ook bent als ondernemer, hier voel je de verbinding met elkaar. Het winkelend publiek komt van heinde en verre omdat de sfeer goed is. Vollenhove is gastvrij, je wordt echt omarmd.”

Kop van Overijssel