Lelystad Airport. De vraag is of het voor dik 200 miljoen euro verbouwde Schiphol-filiaal open mag voor burgerluchtvaart.
Volledig scherm
PREMIUM
Lelystad Airport. De vraag is of het voor dik 200 miljoen euro verbouwde Schiphol-filiaal open mag voor burgerluchtvaart. © ANP

Lelystad Airport wankelt, of het omvalt blijkt na de verkiezingen

Regeringspartij ChristenUnie wil niet meer, coalitiegenoten D66 en CDA wikken en wegen. De politieke steun voor het vliegveld in Flevoland brokkelt af. Stevent vakantievliegveld Lelystad Airport af op een crash of enkel uitstel - alwéér? 

  1. Restaurant Lelystad Airport voorlopig dicht; ‘de ziel is er uit’
    PREMIUM

    Restaurant Lelystad Airport voorlopig dicht; ‘de ziel is er uit’

    Het vertrek van de Martinair Vliegschool naar Eelde, de coronasluiting, het thuiswerken én problemen bij de werving van personeel zijn Restaurant Luchthaven Lelystad (voorheen Flantuas) uiteindelijk teveel geworden. Het enige horecabedrijf op het vliegveld, meermaals uitgeroepen tot het bedrijf met ‘het mooiste terras van Flevoland’, is tot nader order gesloten. „We moeten pas op de plaats maken en ons even goed oriënteren op waar onze kansen liggen”, zegt eigenaar Gerhard Flantua.
  2. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest linker) strook als er iemand op de vierde rijdt?’