Waar wil je naartoe met het land en dus ook met Lelystad Airport, vraagt Marcel Hielkema. ,,Als mijn bedrijf spullen verkoopt waaraan geen behoefte is, dan bekijk ik ook hoe ik de capaciteit anders kan inzetten.’’
Volledig scherm
PREMIUM
Waar wil je naartoe met het land en dus ook met Lelystad Airport, vraagt Marcel Hielkema. ,,Als mijn bedrijf spullen verkoopt waaraan geen behoefte is, dan bekijk ik ook hoe ik de capaciteit anders kan inzetten.’’ © Archief, Erik van 't Hullenaar

Werkgevers twijfelen nu ook aan Lelystad Airport: is het nog wel nodig?

Er moet nieuw onderzoek komen naar de noodzaak van Lelystad Airport. De coronacrisis heeft de wereld zo ingrijpend veranderd, dat dit moet worden meegewogen in besluitvorming rondom de opening van het vakantievliegveld. Dat stelt werkgeversorganisatie VNO-NCW Midden in de aanloop naar de verkiezingen. De werkgevers pleiten voor een algehele heroriëntatie op de Nederlandse infrastructuur.

1 reactie

  • B Enjamin

    5 maanden geleden
    Geen Lelystad Airport: fantastisch! Maar uitbreiding infrastructuur: niet echt. Mee eens dat de N35 verbreed wordt, maar nieuwe (snel)wegen aanleggen: nee. Ook geen verbreding waarmee kostbare natuur mee gemoeid is. Men moet zorgen dat er minder auto's op de weg blijven, door oa het thuiswerken blijven promoten. Dan veel minder/geen files, minder CO2-uitstoot en geen uitbreiding infrastructuur nodig. En maak het "treinen" goedkoper, sneller en simpeler.
  1. Kabinet: schrappen laagvliegroutes maakt opening vliegveld Lelystad mogelijk
    PREMIUM

    Kabinet: schrappen laagvlieg­rou­tes maakt opening vliegveld Lelystad mogelijk

    Het luchtruim wordt anders ingedeeld, waardoor vliegtuigen de kortst mogelijke routes gaan vliegen en geluidsoverlast en uitstoot moeten worden verminderd. Door de gewraakte laagvliegroutes te schrappen, maakt het kabinet ook de weg vrij voor de opening van Lelystad Airport. ,,Dat lossen we hiermee op.’’ Actiecomité Red de Veluwe en Hoog Overijssel staan argwanend tegenover de nieuwste plannen.

Flevoland