ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Alwéér een misser in stikstofberekening Lelystad Airport: ‘Het gaat maar door’

Opnieuw is een fout ontdekt in de stifstofberekeningen voor Lelystad Airport. In 2014 ging het mis, blijkt uit een Kamerbrief van minister Cora van Nieuwenhuizen. De ‘verkeerde omrekening’ heeft volgens haar geen gevolgen. Ingenieur Leon Adegeest, die eerder fouten ontdekte, bestrijdt dat: ,,Het besluit om Lelystad Airport uit te breiden is genomen op basis van verkeerde informatie.’’ 

  1. ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Mag ik rechts inhalen op de snelweg als anderen onnodig links rijden?’

    ‘Op de route Eindhoven-Schiphol bestaat een groot deel van de snelweg uit vijf rijstroken’, aldus lezer Tuscar Leiseboer in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Vaak rijden er auto’s op de vierde of zelfs vijfde rijstrook terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de eerste drie. Als ik op de eerste strook rijd en zo’n auto in wil halen, moet ik dan helemaal naar de vijfde (meest linker) strook als er iemand op de vierde rijdt?’
  2. Komt het ooit nog goed met Lelystad Airport? Luchtvaartspecialisten Hans en Ruud verschillen radicaal van mening
    PREMIUM
    opinie

    Komt het ooit nog goed met Lelystad Airport? Luchtvaart­spe­ci­a­lis­ten Hans en Ruud verschil­len radicaal van mening

    Als het aan de minister ligt gaat Lelystad Airport volgend jaar november open als vakantievliegveld. Het is onzeker of dit gaat lukken. Al vier keer eerder werd de opening uitgesteld. Bovendien heeft de corona-pandemie de luchtvaart in een diepe crisis gestort. Is Schiphol-dependance Lelystad Airport straks nog nodig? We vroegen het twee luchtvaartdeskundigen die er radicaal anders over denken.