Volledig scherm
Screenshot van Koopjedeal.nl © Koopjedeal.nl

Koopjedeal.nl uit Lelystad voert verbeteringen door na forse kritiek van consumenten

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Koopjedeal.nl op de vingers getikt. De aanbiedingenwebsite uit Lelystad kreeg eind vorig jaar flinke kritiek te verduren omdat klanten klaagden over de klantenservice, gebrekkige verwerking van retourzendingen en niet geleverde bestellingen. De kritiek kwam via de ConsuWijzer bij de ACM terecht.

Eind 2018 kreeg ConsuWijzer veel klachten van consumenten over Koopjedeal.nl. De ACM heeft Koopjedeal hierop aangesproken. Het bedrijf gaf aan dat de voorraad door een brand in september 2018 grotendeels was verwoest. Hierna raakte het bedrijf het zicht op de bestellingen en retourzendingen kwijt. Klanten konden het bedrijf slecht bereiken, met lange wachttijden aan telefoon en per mail tot gevolg. Het bedrijf verzuimde zijn klanten te informeren over de oorzaak van de vertraging. 

Aanpassingen

De ACM eiste dat het bedrijf het retourbeleid aan zou passen, verbeteringen doorvoert in de bereikbaarheid van de klantenservice en de bestelde goederen tijdig levert. Volgens de ACM heeft Koopjedeal.nl de verbeteringen doorgevoerd met als resultaat een betere klantenservice, weggewerkte achterstanden en aangepast retourbeleid.

Het bedrijf heeft toegezegd om klanten die vragen stellen per mail of telefoon te woord te staan binnen een redelijke termijn. Koopjedeal.nl meldt dat alle bestellingen, retourzendingen en verzoeken uit de maanden na de brand zijn afgehandeld.

Flevoland