EBS rijdt nu nog alleen in Gelderland en Overijssel (IJssel Vecht), maar straks ook in Flevoland. Alleen is daar de elektrische laadinfrastructuur nog niet klaar.
Volledig scherm
PREMIUM
EBS rijdt nu nog alleen in Gelderland en Overijssel (IJssel Vecht), maar straks ook in Flevoland. Alleen is daar de elektrische laadinfrastructuur nog niet klaar. © Johannes Rutgers

Stroomnet in Flevoland kan bussen van EBS er niet bij hebben

Busvervoerder EBS rijdt vanaf december ook de dienstregeling in Flevoland, maar moet nog een oplossing zoeken om de elektrische bussen van stroom te voorzien. Het stroomnet in de polder zit vol.

6 reacties

  • Joost Van Zutphen

    2 maanden geleden
    Transport en verwarming moet gewoon met verbrandingsmotoren op waterstof. Nooit op stroom. We hebben als samenleving niet de honderden miljarden die nodig zijn om het stroomnet zwaar genoeg te maken en we hebben een prima gasnet dat voor enkele miljarden al geschikt is voor waterstof. Iedere beleidsperoon bij netbeheerders weet dat, alleen die werkelijkheid is bij de miljoen ambtenaren (onze buren) niet bekend. Helaas.
  • Julius Bruins

    2 maanden geleden
    De oplossing is simpel, bestel maar vast de schoonste diesel tussen.
  • Andre Eggerding

    2 maanden geleden
    @ c.van Wingerden,de overheid faalt op veel vlakken. Waarom zouden ze dit probleem beter kunnen oplossen. Dit is niet het probleem van de vervoerder maar van de niet realistische overheid. Iets willen wat voorlopig niet kan.
  • Liesbeth Schut

    2 maanden geleden
    Fijn hè, dat concessie aanbieders (oa de provincie) in de concessie eisen dat vervoersbedrijven met elektrische voertuigen rijden. Wat een visie! Marktwerking voor nutsbedrijven werkt gewoonweg niet.
  • c. van Wingerden

    2 maanden geleden
    Marktwerking: Niet verder kijken dan de concessie duurt. Het fabeltje dat de markt problemen beter op kan lossen dan in beheer overheid, is hardnekkig.