Tussen de dranghekken in Lelystad wachten op de tijdelijke bus naar Dronten: ‘Soms mis ik een les omdat het zo druk is’

met videoMeer ongemak, langer onderweg. Het is behelpen voor de mensen die regelmatig de trein pakken tussen Dronten en Lelystad. Sinds de grote stroomstoring van 2 september zijn ze aangewezen op de bus. In elk geval tot 15 december, mogelijk langer. De Stentor reist een dag mee. ,,Er zou een financiële compensatie tegenover moeten staan.’’

7 reacties

  • gerrit van den Brink

    2 maanden geleden
    @Andre Eggerdink, veel mensen reizen dus door naar Zwolle, met de fietsreis erbij zou dat helemaal lang duren. Feit is dat de NS hier best tekort schiet in het organiseren van vervangend vervoer. Ik vraag me af of ze ook zo laks zouden reageren als dit bijvoorbeeld de verbinding tussen den Haag en Rotterdam zou zijn. Volgens mij was er dan veel meer capaciteit mogelijk
  • Wilfred Vruggink

    2 maanden geleden
    @A Eijsink. Lees goed. Het probleem zit vooral bij de beveiligingssystemen en niet bij de bovenleidingen. Dieseltreinen lossen dus niets op.
  • Daniel De Boer

    2 maanden geleden
    A Eijsink Wauw. hartstikke bedankt voor je super nuttige commentaar!! Geef het aan bij de NS!!
  • A Eijsink

    2 maanden geleden
    Ik zou zelf de rails aan een kant opknappen en op andere helft dieseltreinen laten pendelen tussen dronten en lelystad. Kun je veel meer en gereguleerder mensen vervoeren dan per bus. En als kant 1 klaar en oogeknapt is draai je de boel om. Hebben we niet nog ergens diesel 3 stellen staan of buffels of wadlopers? Anders diesel locomotief met zes wagons.
  • Chinta M.L. Koster

    2 maanden geleden
    Het is ook nog eens een leuke fietstocht als het niet regent. Vroeger fietsen wij elke dag naar school 18 km heen en ook weer terug. Waren nooit ziek..