Medewerkers van de bibliotheek Meppel stappen op de fiets of in de auto om de materialen bij de klanten
thuis te bezorgen.
Volledig scherm
Medewerkers van de bibliotheek Meppel stappen op de fiets of in de auto om de materialen bij de klanten thuis te bezorgen. © Bibliotheek Meppel

Bibliotheek Meppel brengt de boeken gewoon thuis

Bijzondere tijden leiden ook tot creatieve oplossingen. Dat geldt ook in Meppel, waar medewerkers van de bibliotheek deze dagen op de fiets of in de auto stappen om de materialen bij de klanten thuis te bezorgen in tijden van het coronavirus.

De bijzondere service is deze week begonnen en geldt voor de bestaande reserveringen, maar ook voor nieuwe wensen. Omdat de bibliotheken op maandag 16 maart voor drie weken de deuren dicht hebben gedaan als gevolg van de coronacrisis, konden materialen niet meer opgehaald worden.

De klanten die al een reservering hadden, zijn inmiddels door de bibliotheek telefonisch benaderd om een aflevermoment af te stemmen. Medewerkers hangen de boeken dan volgens afspraak in een tas aan de voordeur om fysiek contact te vermijden.

Grote waardering

Naast de bestaande reserveringen probeert de bibliotheek in Meppel de collectie zo goed als mogelijk beschikbaar te maken. Daardoor kunnen klanten ook nieuwe reserveringen doen. Dit geldt echter alleen voor boeken die in de eigen bibliotheek aanwezig zijn.

‘De waardering van de klanten voor deze service is groot blijkt na deze 1e week’, meldt de organisatie tevreden. De bibliotheek wijst haar bezoekers verder ook op de vele online mogelijkheden.

Medewerkers hangen de boeken in een tas aan de voordeur om fysiek contact te vermijden.
Volledig scherm
Medewerkers hangen de boeken in een tas aan de voordeur om fysiek contact te vermijden. © Bibliotheek Meppel

Kop van Overijssel