Volledig scherm
Bewoners van 132 woningen in de Nijmeegse wijk Meijhorst voerden donderdagochtend actie bij het kantoor van Portaal. Ze wilden laten zien hoe ontevreden ze zijn over de renovatie van hun woning. © Gerard Verschooten

Boze bewoners Meijhorst eisen antwoorden van Portaal op klachten over renovatie

NIJMEGEN - Bewoners van de Nijmeegse wijk Meijhorst voerden donderdagochtend actie bij het kantoor van woningcorporatie Portaal. Ze wilden daarmee laten zien hoe ontevreden ze zijn over de renovatie van hun woning. Ze gaven een provisorische loopplank terug aan Portaal, voorzien van een sip kijkende smiley en een brief met hun klachten.

Portaal laat bouwer Dura Vermeer 132 woningen in Meijhorst ombouwen tot zogenoemde gasloze Nul-op-de-Meter woningen. De werkzaamheden zijn in augustus vorig jaar begonnen en sindsdien regent het klachten. In enkele woningen werd in de nieuwe gevel een te krappe voordeur geplaatst en die zijn nog niet allemaal vervangen. 

Beschadigingen

De renovatie duurt sowieso maanden langer dan aangekondigd, zeggen de actievoerders. De woningen die al klaar zijn, kampen met een slechte afwerking en beschadigingen. Na de renovatie wordt het niet warm genoeg in huis, is er te weinig warm water en gaat de energierekening niet zoals beloofd omlaag, aldus de bewoners.  

Ze hekelen de communicatie met Portaal. ,,We willen niet steeds doorverwezen worden naar Dura Vermeer. We huren van Portaal. Die moet dus met antwoorden en oplossingen komen", aldus huurster Huriye Hun.  

De actievoerende bewoners werden ontvangen door een communicatiemedewerkster van Portaal. Zij zegde toe de brief door te spelen. Binnen twee weken kunnen de bewoners een antwoord verwachten.  

De Stentor gebruikt je persoonsgegevens om deze reactie te kunnen plaatsen. Meer informatie vind je in ons privacy statement