Volledig scherm
Beeld uit 'Welkom in Nijmegen'. © Video Bros.

Nijmeegse promofilm: Old city, young vibe is nu verbeeld

VIDEONIJMEGEN - Een opwekkend ritme en snel wisselende beelden die laten zien dat Nijmegen een bruisende stad is waar iedereen naartoe moet. Dat is het doel van ‘Welkom in Nijmegen’, de nieuwste promotiefilm die de stad heeft laten maken. 

Een film die past bij de slogan ‘Old city, young vibe’ waarmee Nijmegen zich sinds een paar maanden profileert.

De makers komen uit Nijmegen: Sander Gesthuizen en Bas Govaarts van Video Bros., een jong bedrijf dat aan de weg timmert met het produceren van korte bedrijfsfilms. ,,We maken graag en veel gebruik van dronebeelden en versnellingen als time-lapse en hyper-lapse”, aldus Gesthuizen. ,,Daarmee wordt het echt een film van deze tijd.” 

De hedendaagse technieken voeren het tempo van de film flink op. Er komt veel voorbij: het pittoreske Stevenskerkhof en Valkhof, de feestelijkheid van de Vierdaagse, de dynamiek van de Waal met de nevengeul, creativiteit op het Honig- en Vasimterrein, Navarone in het Goffertpark, de ernst van de Sunset March, medische wetenschappers in de weer met geavanceerde apparatuur, de hightech chipfabrieken, de groene Stadswaard. En ga zo maar door. Na 1 minuut en 40 seconden duizelt het een beetje. Maar dynamisch is het zeker.

Volledig scherm
Beeld uit 'Welkom in Nijmegen'. © Video Bros.
Volledig scherm
Beeld uit ‘Welkom in Nijmegen'. © Video Bros.