Amy-Jane is beleidsexpert: ‘Dit soort campagnes werken helemaal niet. Daar is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.’
Volledig scherm
PREMIUM
Amy-Jane is beleidsexpert: ‘Dit soort campagnes werken helemaal niet. Daar is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.’ © Foto: Erik van 't Woud

Amy-Jane verbijsterd over ‘seksistische’ campagne: ‘Vrouwen weggezet als hulpeloze wezens’

De nieuwe overheidscampagne ‘Wil je werken, laat het merken’, bedoeld om vrouwen aan te moedigen om meer te werken, is beleidsexpert Amy-Jane Gielen compleet in het verkeerde keelgat geschoten. Seksistisch en belerend, vindt ze die. Ze deelde haar frustratie op LinkedIn en haar posts gingen viraal.

2 reacties

  • Robbert Scholten

    2 weken geleden
    Ik vind het een slogan uit de jaren zestig,inmiddels zijn we wel bijna een halve eeuw verder Ik vind het ook een belerende en kinderlijke benadering in 2023,
  • Jan Willemsen

    2 weken geleden
    Veel drukte van de overheid