Op zoek gaan naar een andere winkel die paardenbloemthee verkoopt
Volledig scherm
Op zoek gaan naar een andere winkel die paardenbloemthee verkoopt © ANP XTRA

Ik en mijn abonnement op verdwenen producten

GastschrijversHet is mij nu diverse keren overkomen dat ik een goed product had ontdekt, wat opeens niet meer in de winkel voorradig was. Of het nu ging om brood, een schoonmaakmiddel, een Knorr-pakket of lekkere nootjes, ik schijn er een abonnement op te hebben dat het uit de handel wordt gehaald.

  1. ‘Gooi de kennis van ‘hoeders van het landelijk gebied’ niet uit het waterschap’
    PREMIUM
    OPINIE

    ‘Gooi de kennis van ‘hoeders van het landelijk gebied’ niet uit het waterschap’

    Boeren, bedrijven en natuurorganisaties moeten geen zetels meer toegewezen krijgen in het waterschap, vindt de Waterschapspartij. Ze zouden maatregelen tegen droogte en wateroverlast tegenhouden. De Land- en Tuinbouworganisatie (LTO) is bezorgd. ,,Geef je hen geen zetels meer, dan verlies je specialistische deskundigheid en kennis van het lokale agrarische gebied’’, zegt Nicole Koks.
  2. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    1

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.