De minister geeft Lelystad Airport geen natuurvergunning omdat berekeningen van de  stikstofuitstoot niet kloppen.
Volledig scherm
De minister geeft Lelystad Airport geen natuurvergunning omdat berekeningen van de stikstofuitstoot niet kloppen. © ANP

Lezers over tegenslag Lelystad Airport: ‘Zet er huizen op, woningnood is belangrijker dan zonvakantie’

OPINIELelystad Airport kan voorlopig niet open omdat de stikstofberekeningen niet deugen. Moet het vakantievliegveld nu helemaal afgeblazen worden, vroegen we lezers in een poll.  Zestig procent van bijna 5000 stemmers zegt ja, 40 procent nee. ‘Dit geneuzel heeft nu al veel te lang geduurd. Open dat vliegveld, en gauw!’

19 reacties

  • Robbert Scholten

    3 maanden geleden
    Lelystad vind ik is altijd een ondergeschoven kindje gebleven en dat is niet terecht,het is een volwassen stad en allang niet meer een uit de klei getrokken dorpje,ik vind die luchthaven heel goed en bovendien een goeie overloop en toeristen vliegveld,het is de prijs die we betalen voor een moderne en stadse samenleving,ik zou niet anders willen,inheb ook nooit een rhinoceros gezien
  • Robbert Scholten

    3 maanden geleden
    Soms moet je risico,s nemen,Lelystad is misschien niet zo druk maar dat komt wel,bovendien is het een politieke keuze,ik vind Lelystad wel degelijk belangrijk,voor nu en zeker in de nabije toekomst,luchtvaart heeft ook z,n negatieve kanten maar dat hebben al die miljoenen auto,s ook,we leven niet meermin de steentijd,ophouden met die geitenwollen sokken praat,bovendien is Nederland geen eiland
  • Ronald van der Valk

    4 maanden geleden
    Waarom zou het een desinvestering zijn als Lelystad niet opent? Het is niet alsof de overheid de afgelopen decennia niet al eerder kapitale investering in vliegvelden heeft afgestoten en afgebroken: Ypenburg, Valkenburg, Soesterberg, Twente. En dat allemaal om een niet-bestaand -want door de politiek gecreëerd- ruimtelijk probleem rond Schiphol op te lossen. Vergelijk Schiphol eens met Frankfurt, Heathrow of Parijs-CDG en vraag je dan nog eens af of Schiphol met 6 banen aan de limieten zit.
  • EJ Elings

    4 maanden geleden
    Alles en iedereen in de tang vanwege stikstofproblematiek (en fossiele branstoffen), en dan tegelijkertijd wél ruimte maken voor extra vluchten (mbv een extra vliegveldje in Lelystad) ? Dacht ut niet. Hoe dom kun je zijn !
  • Wim Jansen

    4 maanden geleden
    Lekker dicht laten en vliegen veel zwaarder gaan belasten. Maak een retourtje Londen maar 1000 euro. Het slaat werkelijk nergens op dat er boeren, die we juist nu zo hard nodig hebben voor ons eigen voedsel, moeten stoppen om vliegen mogelijk te maken.