Passagiers die tevergeefs op hun bus wachten bij een eerdere staking in het streekvervoer.
Volledig scherm
Passagiers die tevergeefs op hun bus wachten bij een eerdere staking in het streekvervoer. © ANP / ANP

Stelling | De vakbond grijpt te snel naar het ultieme wapen van een staking in het streekvervoer

JOUW MENINGVakbond FNV heeft morgen en vrijdag tot een stakingsdag in het streekvervoer uitgeroepen, nadat bonden en werkgevers in een cao-overleg niet tot een akkoord konden komen.

7 reacties

  • lutz kressin

    2 maanden geleden
    de bonden onderhandelen in feite al sinds oktober 2021 voor een beter CAO. werkgevers geven niet thuis. 8% betekend voor buschauffeurs nog steeds een koopkracht verlies van meer dan 10%. rijden tijdens corona, bus wegrijden uit de brand maar waarderen in een beter CAO in tegendeel, werkgevers willen verder efficientie wat gelijk is aan verhogen van de werkdruk. én bonden kondigen acties aan, iedereen kan er rekening mee houden. de vele rituitvallen waar de bedrijven verantwoordelijk zijn worden
  • Frank Burggraaf

    2 maanden geleden
    Voor een buitenstaander is het lastig in te schatten of verder overleggen nog wel zin heeft. Of wil iedereen dat partijen blijven overleggen om het overleggen. De onderhandelingen zaten op 10 januari eigenlijk al vast. Toch hebben vakbonden met een extra onderhandeling geprobeerd om tot overeenkomst te komen; ze hebben gisteren vanaf 10.00 uur tot 6 uur vanochtend overlegd. Helaas zijn de cao-partijen niet tot overeenstemming gekomen.
  • Arend Van Faassen

    2 maanden geleden
    Misschien moet de FNV eerst eens naar zijn eigen CAO gaan kijken voordat het andere de les leest en ov reizigers dupeert.
  • Henny Leeuw-Doosje

    2 maanden geleden
    Ken ook buschauffeurs die vinden dat ze genoeg verdienen.
  • Cor Mondeel

    2 maanden geleden
    Een goede thuis batterij die niet te duur is met veel capaciteit zou een beter oplossing zijn.