De stoelen van de Tweede Kamerleden worden gedemonteerd in de plenaire zaal. Tijdens het zomerreces verhuist de Tweede Kamer vanwege een verbouwing van het Binnenhof tijdelijk naar de Bezuidenhoutseweg 67, het voormalige ministerie van Buitenlandse Zaken.
Volledig scherm
De stoelen van de Tweede Kamerleden worden gedemonteerd in de plenaire zaal. Tijdens het zomerreces verhuist de Tweede Kamer vanwege een verbouwing van het Binnenhof tijdelijk naar de Bezuidenhoutseweg 67, het voormalige ministerie van Buitenlandse Zaken. © ANP

Renovatie Binnenhof ruim vijftig procent duurder dan geraamd: 718 miljoen euro

De renovatie van het Binnenhof blijkt wederom veel meer geld te kosten dan eerder werd gedacht. Oorspronkelijk werd 475 miljoen euro geraamd voor de verbouwing, nu gaat de renovatie zo’n 718 miljoen euro kosten. Daarmee valt de renovatie ruim vijftig procent duurder uit. Vorig jaar werd de eerste raming al bijgesteld naar 562 miljoen euro.

  1. Alleen naar de nachtclub na vaccinatie? Kabinet wil ‘Duitse model’ wel met Kamer bespreken
    CORONAPAS

    Alleen naar de nachtclub na vaccinatie? Kabinet wil ‘Duitse model’ wel met Kamer bespreken

    Het kabinet zet de deur op een kier voor ‘het Berlijnse model’, waarbij alleen gevaccineerden (of van corona genezen) personen welkom zijn in bijvoorbeeld het nachtleven. Ongevaccineerden lopen na een negatieve sneltest nog twee keer zoveel kans het virus te dragen, het kabinet wil daarom met de Kamer in gesprek over de striktere coronapas bij de volgende versoepelronde. ‘Het is een complexe afweging’.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    2

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.