ANP
Volledig scherm
PREMIUM
© ANP

Steden alsmaar drukker en andere regio's verschralen: CDA vindt het tijd voor koerswijziging

Het CDA wil dat ‘onrendabele’ spoorlijnen en andere projecten buiten de Randstad vaker en meer subsidie krijgen. Dit is nodig om het platteland leefbaar te houden en overbelaste steden in de Randstad en Brabant te ontzien, meent de partij.

2 reacties

  • Eric Moll

    2 maanden geleden
    In 2013 wilde ik solliciteren vanuit mijn woonplaats Zutphen naar een functie in Raalte. Met puzzelwerk kwam ik erachter dat de reis per OV iets meer dan een uur bedroeg, met aankomst op het treinstation in Raalte. Daarna nog ca. 15 min. fietsen naar het bewuste bedrijf, in totaal 1 uur en 18 minuten. En terug natuurlijk aan het eind van de dag. Dagelijks méér dan 2,5 uur. Met de auto zou de reisduur dagelijks ca. 1,5 uur kosten. Dik 1 uur verschil! Werd overigens gelukkig niet aangenomen daar.
  • J. Berkhof

    2 maanden geleden
    Oh nu opeens, voelen de hete adem van bbb in hun nek.