Volledig scherm
PREMIUM
Demontage van de Stint na het ongeluk op 20 september 2018 in Oss waarbij vier kinderen om het leven kwamen en een vijfde kind en begeleider zwaar gewond raakten. © Ruben Schipper

Nieuwe Stint klaar voor keuring in Lelystad, maar wanneer kan hij weer de weg op?

Wat moet er nog gebeuren voordat de aangepaste Stint de weg op kan? Komende week vindt bij het RDW-testcentrum in Lelystad de eerste ‘pre-keuring’ plaats. Inmiddels heeft het bedrijf met een productiehal in Putten al 1200 orders ontvangen voor een aangepaste Stint. Kinderdagverblijven, maar ook bedrijf als Post NL staan te popelen om met de vernieuwde elektrische bakfiets te gaan rijden.

Een kleine negen maanden na het fatale ongeluk in Oss lijkt er weer toekomst te zijn voor de Stint. De RDW neemt de elektrisch aangedreven bolderkar de komende dagen onder de loep tijdens een eerste keuring bij het landelijk testcentrum in Lelystad. Het bedrijf achter de Stint, die wordt geproduceerd in Putten, hoopt dat bij succesvolle tests nog voor het nieuwe schooljaar tussen de 1200 en 1400 voertuigen voor de kinderdagopvangbranche zijn omgebouwd. 

  1. Airbnb’ers zijn blinde vlek voor Veluwse gemeenten: innen toeristenbelasting groot vraagteken
    PREMIUM

    Airbnb’ers zijn blinde vlek voor Veluwse gemeenten: innen toeristen­be­las­ting groot vraagteken

    Steeds meer Veluwenaren bieden een slaapplek aan op boekingssite Airbnb. Toch is het voor gemeenten nog altijd lastig grip te krijgen dit relatief jonge fenomeen. Lokale overheden hebben vaak geen idee welke inwoners hun woning te huur aanbieden en het innen van toeristenbelasting gebeurt veelal op goed geluk. ,,We vertrouwen er maar op dat Airbnb'ers zich netjes aan de regels houden.’’

Veluwe