Een ambulance voert de fietser af die even daarvoor is geschept door de grijze auto op de voorgrond.
Volledig scherm
Een ambulance voert de fietser af die even daarvoor is geschept door de grijze auto op de voorgrond. © News United / Jan Willem Klein Horstman

Fietser bij Raalte geschept door auto en gewond afgevoerd naar het ziekenhuis

Een fietser is vanmiddag op de Wijheseweg van Raalte naar Wijhe geschept door een personenauto. Het ongeluk vond plaats op het moment dat er een flinke onweersbui overtrok.

  1. Einde aan bijna 40 jaar stofwolken en autowrakken: Autorodeo Heino van Sökkestoppers stond altijd als een huis
    PREMIUM

    Einde aan bijna 40 jaar stofwolken en autowrak­ken: Autorodeo Heino van Sökkestop­pers stond altijd als een huis

    Na bijna 40 jaar valt het doek voor de Autorodeo Heino. Verminderde animo, hogere kosten en steeds meer veiligheidsmaatregelen maken een einde aan het spektakel. Het hoogtepunt was steevast de wrakkenrace. ,,Deelnemers verzonnen de gekste dingen om hun auto weer voor elkaar te krijgen om daaraan mee te doen.’’ Wat overblijft zijn herinneringen aan vele manches in weilanden rondom Heino en Lierderholthuis.
  2. VVD Raalte: ‘Stop met burgertje pesten tot parkeerproblemen in wijken zijn opgelost’
    PREMIUM

    VVD Raalte: ‘Stop met burgertje pesten tot parkeerpro­ble­men in wijken zijn opgelost’

    In Raalte regende het op sommige plekken parkeerboetes, afgelopen week. De lokale fractie van de VVD noemt het ‘burgertje pesten’. Immers: in de straten waar de boetes werden uitgeschreven, zoals De Gaarden en Het Woold, is nauwelijks plek om te parkeren. ,,Heel flauw om boetes uit te schrijven. Dat lost het parkeerprobleem niet op’’, zegt VVD-fractievoorzitter Alexander Kreule.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen
    2

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

Salland