Volledig scherm
Monique Holtmann en Raymond Rekers in hun Kleresjop in het centrum van Nijverdal. © Bert Kamp

Pop-upondernemers klaar met tijdelijke winkels: Kleresjop vestigt zich definitief in Nijverdal

NIJVERDAL - De Nijverdallers Raymond Rekers en Monique Holtmann zijn na vijftien jaar klaar met pop-upwinkels. Hun nieuwe kledingzaak Kleresjop zit definitief aan het Keizerserf.

De felgekleurde ballonnen hangen nog in een boog bij de ingang van de winkel. Sinds twee weken is de Kleresjop officieel open. Rekers en Holtmann zijn blij met hun nieuwe kledingwinkel, er ging voor het echtpaar een wens in vervulling. Of de zaak goed gaat lopen? Het echtpaar denkt bijna zeker te weten van wel. „De laatste vijftien jaar hebben we op 27 verschillende plaatsen in Overijssel, Gelderland en Drenthe een outletwinkels gehad. En nu we wat ouder zijn is het tijd voor een vaste stek”, zegt Rekers. „Het heen-en-weergereis was op gegeven moment niet meer te doen.”

Het echtpaar kan bogen op tientallen jaren ervaring in de kledingbranche. „Mijn ouders bestierden jarenlang de kledingzaken Picobello in Nijverdal en Almelo”, zegt Monique Holtmann. „Je kunt dus wel zeggen dat de kledingbranche me met de paplepel is ingegoten. En ook het  Nijverdals publiek kennen we goed en daarom weten we waaraan behoefte is.” Volgens het echtpaar is er een gat in de markt ontstaan door het verdwijnen van winkels als Humpie Dumpie, Picobello en Habbekrats. „Aan betaalbare mode en een uitgebreid assortiment voor mannen is een groot tekort in Nijverdal.”

Raymond Rekers weet ook dat het vooral voor mannen niet altijd makkelijk is voor zichzelf te shoppen. „Als ze hun vrouw of vriendin bij zich hebben, dan gaat het meestal wel goed. Maar als ze alleen zijn zijn ze zoekende. Inmiddels heb ik zoveel routine dat ik bij binnenkomst al weet welke maat iemand heeft. Vaak hoeft er dan ook maar één broek te worden gepast.”