Volledig scherm
De mensen van de hospice de Reggestroom met in hun midden internetondernemer Tusveld. Vlnr. Bernhard Kobes, Chris Klaassen, Jan Willem Tusveld, Trina Buter en Evert Voortman. © Studio 81

Recordopbrengst van 110.000 euro
Haringparty Rijssen voor hospice

RIJSSEN - De vierde editie van de Haringparty Rijssen bij de Oosterhof kende donderdag een recordopbrengst van 110.000 euro. Het geld gaat volledig naar de Rijssense hospice De Reggestroom. 

Kartrekkers

Het initiatief van Hans Bloemendaal van reclamebureau Bloemdaal in Vorm en Guido Meinders van restaurant Brodshoes is inmiddels een bekend fenomeen in de regio. Het besloten feest werd bezocht door zo’n driehonderd voornamelijk ondernemers uit Rijssen, Holten en Enter alsmede door - zoals de organisatoren het noemen - ‘andere aanvoerders, verschilmakers, omdenkers en kartrekkers’.

Veiling

Het goede doel dit jaar, hospice De Reggestroom,  deed de gasten flink in de buidel tasten. Ook werd er flink geboden op het vaatje haring, dat uiteindelijk door veilingmeester Jeroen Stekelenburg werd afgeslagen op €25.000. De gelukkige koper van het vaatje was internetondernemer Jan-Willem Tusveld van het wereldwijd opererende Visymo. 

Record

Karakteristiek voor de Rijssense haringparty is dat de gasten enorm veel individuele donaties doen. Dit kan door het invullen van losse formulieren. Mede hierdoor was er dit jaar totaal een recordopbrengst van €110.020 voor het goede doel.

Sponsors

„Ik wil de hospice van harte feliciteren met deze opbrengst. We zijn er van overtuigd dat de opbrengst heel goed besteed zal worden. Ook willen Guido Meinders en ik de sponsors bedanken voor hun vertrouwen in en ondersteuning van dit evenement. We kijken nu al weer uit naar de editie van volgend jaar”, aldus Hans Bloemendaal.