Een monteur sleutelt aan een defecte elektrische bus van Keolis. Het bedrijf wordt al lang geplaagd door slecht functionerende bussen gemaakt door het de Chinese bussenbouwer BYD.
Volledig scherm
PREMIUM
Een monteur sleutelt aan een defecte elektrische bus van Keolis. Het bedrijf wordt al lang geplaagd door slecht functionerende bussen gemaakt door het de Chinese bussenbouwer BYD. © Foto Frans Paalman Zwolle

Chauffeurs keuren bussen Keolis: niet alles opgelost, maar voorzichtig positief

Een groep van acht buschauffeurs van vervoerder Keolis heeft twee ‘voorbeeldbussen’ van Keolis op een aantal punten goedgekeurd, maar ook afgekeurd. Toch zijn de verbeteringen van dien aard, dat Keolis deze voorbeeldbussen gaat gebruiken om de rest van de elektrische vloot aan te passen. De verwarming van de bussen blijft een probleem, dat is nog steeds niet opgelost.  

9 reacties

  • Dolf Janssen

    1 jaar geleden
    Ik wil hier niet China ophemelen, als je naar Aliexpress kijkt komt er genoeg troep vandaan, maar bij de 2e grootste busbouwer ter wereld vind ik het een vreemd verhaal. Kan het er niet mee te maken hebben dat deze bussen gebouwd zijn in Hongarije? Een design kan nog zo goed zijn, als de bouwers er een zooitje van maken. Dat zou dan verklaren waarom een stoel schreef achter het stuur wordt gezet, lijkt me dat ze dat zelfs in China niet zullen doen. Ook bij de Fyra waren alle treinstellen anders.
  • H.G, Galenkamp

    1 jaar geleden
    Alles van deze concessie wordt verkeerd gemanaged, niet alleen het materiaal. Wie heeft het erover dat alle reizigers die er nog waren na 12 jaar Keolis , nu allemaal zijn weggejaagd, door routes te gaan rijden, die finaal de plank mis slaan. Zie de hele dag deze bussen in steeds grotere aantallen leeg rondrijden. Dat lijkt me net zo erg als de mankement bussen. Een eventuele nieuwe vervoerder krijgt het zwaar, om dit allemaal terug te draaien. Misschien helpen VDL bussen hier een beetje bij.
  • Jeroen Van der Wal

    1 jaar geleden
    Het artikel is gisteren aangepast naar aanleiding van een interview met mij. De gezamenlijke provincies moeten voor hun burgers en medewerkers zorgen, en daar hebben ze een eed voor afgelegd. Door dit allemaal te laten gebeuren omwille een "prestige" project, mogen we niet laten gebeuren
  • J graaff

    1 jaar geleden
    Ik blijf me verbazen dat bureauridders blijven beslissen over zaken, die het uitvoerend personeel aangaan. Zelf lekker warm op een fijne stoel met een broodje. Laat de chauffeurs maar.....
  • Harm Platz

    1 jaar geleden
    Na maanden heeft men de stoel recht achter het stuur kunnen krijgen.